Model : 1.9D Sedan Bouwjaar : April 1998
Ik zet de vraag hier ook maar even neer...
Ik heb problemen met mijn start/stop module. Deze laat een pin in het brandstofsysteem vallen als de motor word uitgezet zodat de toevoer van brandstof (diesel) stopt en de motor uitgaat.
Bij starten trekt ie de pin weer op en de motor slaat aan.
Nu had ik al dat deze pin soms bleef hangen als ik de motor uitzette.. En moest hem laten afslaan om de motor te laten stoppen. Meestal deed ie het prima. Maar soms bleef hij hangen.
Garage kan het niet vinden want als hij bij de garage is doet ie het gewoon normaal. (zul je altijd zien, kom je bij de dokter, zijn de klachten over)
Afgelopen vrijdag wilde de auto echter niet aanslaan. wel starten, maar verder niet. ANWB heeft geconstateerd dat de start/stop module verrot was en heeft de pin eruit gehaald, nu doet ie het weer, maar moet nu dus laten afslaan. Het onderdeel was 2 maanden geleden gloednieuw erin gezet en is nog een keer helemaal schoongemaakt...
Hij word wel aangestuurd via het contact.
Wat kan dit nou toch wezen? Ik hoorde al dat dit een kwaaltje is van de 306. Maar er is toch wel een oplossing voor?
Contactslot is al eens doorgemeten en deze was goed.
Mss hebben jullie nog ideeën? vrijdag gaat ie naar de garage...
Ik zet de vraag hier ook maar even neer...
Ik heb problemen met mijn start/stop module. Deze laat een pin in het brandstofsysteem vallen als de motor word uitgezet zodat de toevoer van brandstof (diesel) stopt en de motor uitgaat.
Bij starten trekt ie de pin weer op en de motor slaat aan.
Nu had ik al dat deze pin soms bleef hangen als ik de motor uitzette.. En moest hem laten afslaan om de motor te laten stoppen. Meestal deed ie het prima. Maar soms bleef hij hangen.
Garage kan het niet vinden want als hij bij de garage is doet ie het gewoon normaal. (zul je altijd zien, kom je bij de dokter, zijn de klachten over)
Afgelopen vrijdag wilde de auto echter niet aanslaan. wel starten, maar verder niet. ANWB heeft geconstateerd dat de start/stop module verrot was en heeft de pin eruit gehaald, nu doet ie het weer, maar moet nu dus laten afslaan. Het onderdeel was 2 maanden geleden gloednieuw erin gezet en is nog een keer helemaal schoongemaakt...
Hij word wel aangestuurd via het contact.
Wat kan dit nou toch wezen? Ik hoorde al dat dit een kwaaltje is van de 306. Maar er is toch wel een oplossing voor?
Contactslot is al eens doorgemeten en deze was goed.
Mss hebben jullie nog ideeën? vrijdag gaat ie naar de garage...
VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK
Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit