sinds gisteren blijft mijn zelfdiagnoselampje branden, er zou dan iets zijn met mijn injectiesysteem. weet iemand wat dit kan zijn en of het kwaad ka nhiermee een weekje door te rijden?
Als je verder weinig merkt kan het een sporadische storing zijn.
Je kan deze eventueel wissen door de accupool los te nemen voor een paar minuten.
Mocht ie daarna terug komen is uitlezen de enige oplossing.
Zelf diagnose/motorstorings lampje is niet alleen van de injectie, maar gaat branden als 1 van zijn sensoren, en dat kunnen er heel veel zijn :d een waarde geeft die niet overeenkomt met de tabellen in de computer. Als er iets dus naar zijn idee niet klopt
Het hoeft dus niets te zijn, en als de auto verder niet bokt of raar doet is een weekje miss niet zo erg. Maar ik zou hem gewoon even uitlezen, dan weet je welke sensor er een foutcode geeft en kan je de ernst ook inschatten.
Zo kan bijv bij je uitlaat wat valse lucht aanzuigen, hier gaan de sensoren wel van over de zeik maar als het maar een klein lek is is het niet echt een probleem.
Ik denk/weet niet of je het met een 2001'er zelf kan doen, bij de fase's 1 kan dat wel. Maar de dealer moet dat zo kunnen en dat kan vast niet meer dan 25 euro kosten.