de reden waarom je ze los wilt halen is me nog niet duidelijk of ik begrijp er uit dat je de bougies wil vervangen, zou ik gelijk ook de verdeler en rotor en bobine vervangen.
Waarom je deze eraf wilt halen, nou bijv:
- bougies vervangen
- samenstelling verbranding checken aan de hand van bougie kleur
- compressie meten
en nog wel meer ;)
Toevallig haalde ik donderdag mn kabels eraf zodat ik compressie kon testen. Resultaat: 2 kapotte bougie kabels :S Zo weinig losgeweest dat ze vast gerot waren. Fijn.
Achja, morgen nieuwe binnen ;)
Bengel:
Verdeelkap en rotor is iets van een verdeelkap ontsteking en alle 306jes zijn uigerust met een DIS bobine. Electrische ontsteking (geactiveerd door een sensor op je vliegwiel), geen verdeelkap en rotor dus :)
Daarbij, als je wel een auto hebt met verdeelkap hoef je echt niet als je je bougies vervangt de verdeelkap ook te doen. Je kan het checken, maar verdeelkap slijt niet zo hard.
Bengel:
Verdeelkap en rotor is iets van een verdeelkap ontsteking en alle 306jes zijn uigerust met een DIS bobine. Electrische ontsteking (geactiveerd door een sensor op je vliegwiel), geen verdeelkap en rotor dus :)
zal best zo zijn, vraag ik me dan wel af waarom die dan te koop zijn voor een 306
Allemaal geen last van :D Heb geen bougies in me auto :P
Maar als een benzine motor niet start kan het vaak daaraan liggen.. Als een diesel niet start. tsja...
VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK
oembaloem schreef:bougiekabel zit muurvast, allemaal...iemand tips hoe ik deze t beste loskrijg?
[/quote]
gewoon hard aantrekken je heb weinig keus..
die van mij zitten ook muur vast (heb mn handen ook open gehaald aan de inlaat bij het los trekken en mijn kabels zijn net 1 jaar oud)
XSI heeft geen rotor met verdeler mag ik aan nemen, zelfs mijn eerste 306 (een 306 van de eerste dag) had een DIS ontsteking...