Wat kan het probleem zijn ik bezit nu sinds 1 week een peugeot cabrio 306, maar als ik me auto wil starten, duurt het een paar tellen voordat hij start, en hij makt een haperend geluid(motor)...
haperend geluid in combinatie met een goede accu duidt op een verrotte (koolborstels van) de startmotor
zo'n 20 euro ben je klaar
startmotor er af halen, omhulsel verwijderen en borstels vervangen = 1/2 uurtje werk :P handigste is met de versleten borstels naar de shop gaan, weet je gelijk dat je de goede mee krijgt. Brezan Adres: Voltastraat 11A Telefoon: (038) 460 11 79 E-mail: zwolle@brezan.nl [SIZE=2][/SIZE]
al opgelost ?
anders even hier https://306-forum.nl/viewtopic.php?t=2339 kijken, = ook een optie om een gereviseerde om te ruilen (is minder werk) kost rond de 100 eurie maar zit er wel gelijk een nieuwe spoel op. en de tip daar om eerst je massa los te halen van de accu is niet onbelangrijk. [SIZE=2][/SIZE]
wat durt zo lang en aan slaan van de motor zelf of het aan slaan van de startmotor??
draait je startmotor een mooi toeren tal zo op het oor (dus bijv 's morgens 1e start net zo als direct na die rit??? en wat haperd er de motor of de startmotor? als het de startmotor is ruil je deze gewoon in voor een gereviseerde of nieuwe (startmotor zit statie geld op) anders fftje massa bedrading naar V-bak na lopen (eventueel nieuwe kabel leggen) vacuum slangen na kijken op eventuele scheuren. stappenmotor reinigen (jaja die zit er ook op) die van mij starte ook beroerd toen mijn stappenmotor echt dood was... (hoe slechter hij werd des te slechter hij starte)
hij start alleen moeilijk als me motor koud is, als ik namelijk een poosje heb gereden, en hem dan uitzet en 10min later weer start is er niets aan de hand dan start hij in 1x. mijn auto heeft altijd verwamt binnen gestaan, en heb deze auto net 2 weken van me neef overgenomen. bij mij thuis staat hij dag en nacht buiten. kan er ook wat mis zijn met de ontsteking of injectie? ik ben niet zo technisch als de meesten hier. maar gelukkig heb ik genoeg vrienden die er wel verstand van hebben.
Het aanslaan van de motor zelf. alsof de toevoer van me benzine niet in orde is. kan dit?
zou zo maar kunnen
ik denk dat je nu een beetje aan het "klooien" bent met je motor door adviezen van iedereen. 3 sec. starttijd? laat hem ff doormeten en bepaal zelf welke onderhoud je moet verrichten
TvH/marcouittz
ben ff Googlen geweest https://www.amt.nl/web/Kennistest-ATG/To...nmotor.htm dan middenin, "start kennistest " interessant en handig om te weten [SIZE=2][/SIZE]
Even dit draadje oppikken: vanmorgen wilde mijn startmotor niet. Vlgs mij niet de accu, want startmotor draaide in zn geheel niet. Miniem klikje te horen. Na paar keer proberen even gewacht en nogmaals geprobeerd: startte probleemloos.
Startmotorprobleem of contactslotprobleem?
Citroën C2 2004
Peugeot 306 cabrio 1996 Peugeot 306 XS 1999 |