Ik heb een vraag over zgn spoorverbreders.
Ik heb nu onder mijn 306 S16 uit '94 originele 15 inch velgen zitten. De banden er omheen zijn 205/50. Eigenlijk horen dit 195/55 te zijn. Hierdoor loopt de achterband iets aan tegen de binnekant van de wielkast.
Bij belading op de snelweg hoor ik een tik in de wielkast, alsof er een steentje in zit. Alleen klinkt het dan regelmatig. Ik denk dat op dag moment het plastic langs de band gaat of tikt.
Nu is het profiel van de banden nog goed, dus ik vind het zonde om ze te vervangen. Heeft iemand ervaring met spoorverbreders? Hoe groot moeten deze zijn? Ik dacht zelf aan 3 mm, kan dit? Moet ik dit dan voor ook doen, ook al heb ik er daar geen last van? Moeten de wielen opnieuw gebalanceerd worden o.i.d.?
Ik hoop iets te horen,
Albert-Jan
Ik heb nu onder mijn 306 S16 uit '94 originele 15 inch velgen zitten. De banden er omheen zijn 205/50. Eigenlijk horen dit 195/55 te zijn. Hierdoor loopt de achterband iets aan tegen de binnekant van de wielkast.
Bij belading op de snelweg hoor ik een tik in de wielkast, alsof er een steentje in zit. Alleen klinkt het dan regelmatig. Ik denk dat op dag moment het plastic langs de band gaat of tikt.
Nu is het profiel van de banden nog goed, dus ik vind het zonde om ze te vervangen. Heeft iemand ervaring met spoorverbreders? Hoe groot moeten deze zijn? Ik dacht zelf aan 3 mm, kan dit? Moet ik dit dan voor ook doen, ook al heb ik er daar geen last van? Moeten de wielen opnieuw gebalanceerd worden o.i.d.?
Ik hoop iets te horen,
Albert-Jan