2 problemen denk ik.
- soms valt hij uit de versnelling en komt dan in een soort thuisbreng stand, er branden dan 2 lampjes op het dashboard.
- na een koude nacht wilde hij nauwelijks opschakelen, extra gas had geen effect, nadat de auto een tijdje stil had gestaan en de versnellingsbak inmiddels wat warmer was geworden, was het probleem over.
Volgens mijn gearage moet er waarschijnlijk een klep in de automaat worden vervangen. Kent iemand dit probleem en is het vervangen van een klep de oplossing?
Henk T
Hallo , mijn auto moet van de week ook voor dit probleem weg, je word echter alleen altijd een beetje huiverig , van de peugeotdealer , die schermt dan altijd met , het kan van alles zijn......kosten tot en met EEEEuroooooos.
Kun je mij inderdaad vertellen dat het meestal na het vervangen van deze kleppen opgelost is ?
ja, ik hem meetdere AL4 bakken gedaan en allen zijn daarna tevreden en met een goed gevoel weer op weg gegaan
De klepjes worden vervangen door een beter type
ook komen er 2 magneetjes in het kleine kartertje bij het hydraulisch brijn te liggen (om evt slijpsel op te pikken)
iig succes het lost in 95 5 van de gevallen alle problemen op
Ik heb ze laten vervangen , en tot op heden doet hij het weer prima, het blijkt inderdaad een modificatie vanuit peugeot te zijn.....echter gewoon gedokt :!:
Goededag allen.
Tijdens controlle opgemerkt dat het metalen plaatje aan de voorkant van de automatenbak 20x20cm zeer sterk is verroest. hoe dik is dit plaatje ???
Foto gaat niet lukken helaas. Het plaatje zit vast met vier kruiskop schroeven en achter het plaatje zit een dikke rubberen pakking. Ik zou graag beide opnieuw willen bestellen. Weet iemand het artikelnummer ?