Hallo Allemaal,
Ik zag dat ik hier op het forum nog geen eigen topic had van mijn dagelijkse/ hobby wagen.
Ik mijn voorstel topic heb ik er wel eens over gehad, maar ik denk dat hij inmiddels al wel een eigen topic verdient
Het begin;
Ik heb dus altijd snelle peugeotjes gehad en nog steeds, maar eind 2006 had ik wel zin in iets anders en ik heb de 306 altijd erg mooi gevonden, die is ontworpen door pininfarina en is een van de weinige wagens die zowel open als dicht mooi zijn en natuurlijk peugeot.
Ik ben toen mijn zoektocht begonnen en vond er 1 in november 2006, de wagen kwam oorspronkelijk uit zwitserland en had bijna alle opties die destijds leverbaar waren, alleen stoelverwarming ontbreekt,
Vol leer
airco
electrische kap
electrische ramen
ABS
En natuurlijk de snelste motor die destijds te leveren was de 2.0 8v met 123pk
Deze heb ik toen gekocht en mijn vrouw plechtig beloofd om deze origineel te laten want deze was om te cruisen
:police:
Zo als het voor vele van jullie wel te herkennen is bleef dit niet lang goedgaan,
Als snel zag ik op een forum een paar hele mooie 18 inch velgen die een speciale maat hadden speciaal voor kleinere peugeots 18 inch 7 j en een ET van 19 dus perfect voor mijn cabrio
Nadat ik deze had gekocht en er mooie falkens onder had gezet moest hij natuurlijk ook verlaagd worden want anders ziet het er niet uit.
Zo zag dat er toen uit;
![[Afbeelding: FotoN4C4PFAI-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoN4C4PFAI-1.jpg)
Daarna heb ik met een tijdje kunnen inhouden, maar het begon toch te kriebelen, ik wilde wat snellers;
Na heel veel gelezen te hebben had ik mijn zinnen gezet op een V6 24v uit en 406 coupe.
Om een heel lang verhaal kort te maken;
Door oa een brand en toch niet helemaal haalbaar heb ik helaas het V6 blok moeten skippen omdat het niet zo paste zoals ik het wilde en ik geen consessies wil doen met de veiligheid.
daarna moest er toch wat anders komen want ik had mijn oude blok al gebruikt om een andere 306 op te knappen en die was inmiddels verkocht.
Toen kwam ik heel toevallig een 306 GTI6 tegen op internet en ik kan gelukkig heel veel zelf doen en als ik er niet uit kom heeft een hele goede vriend van me een peugeot garage waar ik alles aan kan vragen en zelfs zelf mag sleutelen.
Dus gti gekocht en opgehaald, snel bleek dat het hele blok kapot was en dat ik een andere onderblok nodig had,
Hier staan beide wagen in de sleutelloods de rode in de donor GTI
![[Afbeelding: FotoATYYBQ8P-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoATYYBQ8P-1.jpg)
Hier kan je het probleem al een beetje zien, blok was warm gelopen en had geen compressie meer op 3 cilinders
![[Afbeelding: FotoJ6T64QGB-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoJ6T64QGB-1.jpg)
Daarna een ander onderblok gekocht en de kop laten reviseren en alles netjes gemaakt en weer terug gemonteerd
dan ziet een kaal blok er zo uit;
![[Afbeelding: FotoCCLSP7IT-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoCCLSP7IT-1.jpg)
Deze motor levert standaard 167 pk en lekker veel koppel en heeft een 6 versnellingsbak die ik ook ga overnemen in de cabrio,
Je kan natuurlijk wel bijna 40 % vermogen meer in je wagen gooien, maar je moet het ook wel tot stoppen kunnen brengen. Ik had van mijn V6 project ook nog de brembo remklauwen overgehouden en deze had ik al eens gemonteerd met 290 mm schijven maar deze piepte zo erg dat ik er gek van werd.
Gelukkig hadden meer mensen daar last van en iemand in Engeland heeft toen een kit ontwikkeld met grotere schijven en een spacer, deze 330 mm 2 delige schijven en kit heb ik toen gekocht en gemonteerd. Dit vult de velgen wat beter op en piept helemaal niet meer :hosanna:
![[Afbeelding: FotoFWCYZRHU-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoFWCYZRHU-1.jpg)
De inbouw zelf is niet zo heel erg spectaculair want de 306 motorruimtes zijn gelijk, ik heb wel alles over gebouwt van de gti; Dus subframe, nieuwe draagarmen en stabilisatiestangetjes, stabilisatiestang van de gti (dikker) stuurhuis van de gti begrenst de stuuruitslag ivm de 6 bak.
Daarna alles aangesloten en dan ziet de motorruimte er zo ongeveer uit;
![[Afbeelding: FotoNQM8H4PN-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoNQM8H4PN-1.jpg)
het is natuurlijk nog niet af, maar je krijgt een idee.
Ook heb ik nog het uitlaatsysteem moeten aanpassen want de bodemplaat van een cabrio is wel anders dus de uitlaat van de gti paste niet helemaal, deze heb ik de aangepast met een stuk van de originele uitlaat en een mooie remus ovale einddemper die mooi in mijn uitsparing van de bumper past
![[Afbeelding: FotoSHKSMLXY-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoSHKSMLXY-1.jpg)
De wagen is inmiddels weer terug op de weg na 14 maanden sleutelen en passen en nu moet ik nog een paar dingen maken en of aanpassen zodat hij naar de rdw kan om deze motor op kenteken te krijgen.
Dan van de winter gaat hij weer helemaal uit elkaar om overgespoten te worden en dan komt er ook gelijk een subtiele bodykit van de franse fabrikant Esquisse op.
Dit was het dan al weer, sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie het leuk vinden.
MVG Dennis Orgers
Ik zag dat ik hier op het forum nog geen eigen topic had van mijn dagelijkse/ hobby wagen.
Ik mijn voorstel topic heb ik er wel eens over gehad, maar ik denk dat hij inmiddels al wel een eigen topic verdient
Het begin;
Ik heb dus altijd snelle peugeotjes gehad en nog steeds, maar eind 2006 had ik wel zin in iets anders en ik heb de 306 altijd erg mooi gevonden, die is ontworpen door pininfarina en is een van de weinige wagens die zowel open als dicht mooi zijn en natuurlijk peugeot.
Ik ben toen mijn zoektocht begonnen en vond er 1 in november 2006, de wagen kwam oorspronkelijk uit zwitserland en had bijna alle opties die destijds leverbaar waren, alleen stoelverwarming ontbreekt,
Vol leer
airco
electrische kap
electrische ramen
ABS
En natuurlijk de snelste motor die destijds te leveren was de 2.0 8v met 123pk
Deze heb ik toen gekocht en mijn vrouw plechtig beloofd om deze origineel te laten want deze was om te cruisen
:police:
Zo als het voor vele van jullie wel te herkennen is bleef dit niet lang goedgaan,
Als snel zag ik op een forum een paar hele mooie 18 inch velgen die een speciale maat hadden speciaal voor kleinere peugeots 18 inch 7 j en een ET van 19 dus perfect voor mijn cabrio
Nadat ik deze had gekocht en er mooie falkens onder had gezet moest hij natuurlijk ook verlaagd worden want anders ziet het er niet uit.
Zo zag dat er toen uit;
![[Afbeelding: FotoN4C4PFAI-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoN4C4PFAI-1.jpg)
Daarna heb ik met een tijdje kunnen inhouden, maar het begon toch te kriebelen, ik wilde wat snellers;
Na heel veel gelezen te hebben had ik mijn zinnen gezet op een V6 24v uit en 406 coupe.
Om een heel lang verhaal kort te maken;
Door oa een brand en toch niet helemaal haalbaar heb ik helaas het V6 blok moeten skippen omdat het niet zo paste zoals ik het wilde en ik geen consessies wil doen met de veiligheid.
daarna moest er toch wat anders komen want ik had mijn oude blok al gebruikt om een andere 306 op te knappen en die was inmiddels verkocht.
Toen kwam ik heel toevallig een 306 GTI6 tegen op internet en ik kan gelukkig heel veel zelf doen en als ik er niet uit kom heeft een hele goede vriend van me een peugeot garage waar ik alles aan kan vragen en zelfs zelf mag sleutelen.
Dus gti gekocht en opgehaald, snel bleek dat het hele blok kapot was en dat ik een andere onderblok nodig had,
Hier staan beide wagen in de sleutelloods de rode in de donor GTI
![[Afbeelding: FotoATYYBQ8P-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoATYYBQ8P-1.jpg)
Hier kan je het probleem al een beetje zien, blok was warm gelopen en had geen compressie meer op 3 cilinders
![[Afbeelding: FotoJ6T64QGB-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoJ6T64QGB-1.jpg)
Daarna een ander onderblok gekocht en de kop laten reviseren en alles netjes gemaakt en weer terug gemonteerd
dan ziet een kaal blok er zo uit;
![[Afbeelding: FotoCCLSP7IT-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoCCLSP7IT-1.jpg)
Deze motor levert standaard 167 pk en lekker veel koppel en heeft een 6 versnellingsbak die ik ook ga overnemen in de cabrio,
Je kan natuurlijk wel bijna 40 % vermogen meer in je wagen gooien, maar je moet het ook wel tot stoppen kunnen brengen. Ik had van mijn V6 project ook nog de brembo remklauwen overgehouden en deze had ik al eens gemonteerd met 290 mm schijven maar deze piepte zo erg dat ik er gek van werd.
Gelukkig hadden meer mensen daar last van en iemand in Engeland heeft toen een kit ontwikkeld met grotere schijven en een spacer, deze 330 mm 2 delige schijven en kit heb ik toen gekocht en gemonteerd. Dit vult de velgen wat beter op en piept helemaal niet meer :hosanna:
![[Afbeelding: FotoFWCYZRHU-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoFWCYZRHU-1.jpg)
De inbouw zelf is niet zo heel erg spectaculair want de 306 motorruimtes zijn gelijk, ik heb wel alles over gebouwt van de gti; Dus subframe, nieuwe draagarmen en stabilisatiestangetjes, stabilisatiestang van de gti (dikker) stuurhuis van de gti begrenst de stuuruitslag ivm de 6 bak.
Daarna alles aangesloten en dan ziet de motorruimte er zo ongeveer uit;
![[Afbeelding: FotoNQM8H4PN-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoNQM8H4PN-1.jpg)
het is natuurlijk nog niet af, maar je krijgt een idee.
Ook heb ik nog het uitlaatsysteem moeten aanpassen want de bodemplaat van een cabrio is wel anders dus de uitlaat van de gti paste niet helemaal, deze heb ik de aangepast met een stuk van de originele uitlaat en een mooie remus ovale einddemper die mooi in mijn uitsparing van de bumper past
![[Afbeelding: FotoSHKSMLXY-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/FotoSHKSMLXY-1.jpg)
De wagen is inmiddels weer terug op de weg na 14 maanden sleutelen en passen en nu moet ik nog een paar dingen maken en of aanpassen zodat hij naar de rdw kan om deze motor op kenteken te krijgen.
Dan van de winter gaat hij weer helemaal uit elkaar om overgespoten te worden en dan komt er ook gelijk een subtiele bodykit van de franse fabrikant Esquisse op.
Dit was het dan al weer, sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie het leuk vinden.
MVG Dennis Orgers
