hee, ik zal mn 306 even voorstellen:
hier mijn nieuwe trots, 306 xsi 2.0 8v.
zoals je ziet heb ik er al wat aan verranderd, andere velgen 17"
geblindeerde ramen achter.
graag reacties over mn 306.
even het verhaal hoe ik aan deze 306 ben gekomen:
het begon allemaal nadat mijn oude auto (mazda 323 hb) mij begon te vervelen.
op het internet even rond gekeken naar een andere auto tot ik deze tegenkwam met een defecte motor. het bleek een forse tik te zijn in de motor.
2 dagen erna heb ik tog maar even gebeld naar de verkoper voor een bezoekje.
ik heb na wat onderhandelen de auto kunnen kopen voor een mooie prijs en op de autoambulance gezet.
eenmaal bij me garage de kop eraf gehaald en gekeken naar het probleem:
geen schade aan de kop te zien dus verdere diagnose...
nou bleek het dat het een veel voorkomend probleem bij de 306 is dat de drijfstanglagers eruit springen, dus even testen en ja hoor cillinder 1 drukte je zo naar beneden.
helaas te veel werk om de krukas af te laten draaien enz enz. dus op zoek naar een nieuw blok.
na wat uurtjes zoeken op i.net. had ik mijn nieuwe blok gevonden, meteen opgehaald en de volgende dag alles overbouwen.
binnen 2 uurtjes lag het oude blok eruit en kon ik het nieuwe blok erin hangen.
het nieuwe blok zat er eenmaal in dus starten en testen..
startte perfect zonder enige problemen.. na wat kleine aanpassingen en nieuwe distributie staat de auto er nu zo bij:
binnenkort ben ik nog van plan om qua uiterlijk kleine dingetjes te doen zoals de koplampen maar het belangerijkste is nog de motor,,,
daar komt een eaton m45 supercharger kit op met een overdruk van 0.4 bar.
meer foto's en filmpjes volgen daar over!!
voor de rest eventuele verranderingen worden geshowed op de site
mvg rob![[Afbeelding: 2337_Foto0163_1.jpg]](https://www.306-forum.nl/userpictures/2337_Foto0163_1.jpg)
![[Afbeelding: 2337_Foto0161_1.jpg]](https://www.306-forum.nl/userpictures/2337_Foto0161_1.jpg)
hier mijn nieuwe trots, 306 xsi 2.0 8v.
zoals je ziet heb ik er al wat aan verranderd, andere velgen 17"
geblindeerde ramen achter.
graag reacties over mn 306.
even het verhaal hoe ik aan deze 306 ben gekomen:
het begon allemaal nadat mijn oude auto (mazda 323 hb) mij begon te vervelen.
op het internet even rond gekeken naar een andere auto tot ik deze tegenkwam met een defecte motor. het bleek een forse tik te zijn in de motor.
2 dagen erna heb ik tog maar even gebeld naar de verkoper voor een bezoekje.
ik heb na wat onderhandelen de auto kunnen kopen voor een mooie prijs en op de autoambulance gezet.
eenmaal bij me garage de kop eraf gehaald en gekeken naar het probleem:
geen schade aan de kop te zien dus verdere diagnose...
nou bleek het dat het een veel voorkomend probleem bij de 306 is dat de drijfstanglagers eruit springen, dus even testen en ja hoor cillinder 1 drukte je zo naar beneden.
helaas te veel werk om de krukas af te laten draaien enz enz. dus op zoek naar een nieuw blok.
na wat uurtjes zoeken op i.net. had ik mijn nieuwe blok gevonden, meteen opgehaald en de volgende dag alles overbouwen.
binnen 2 uurtjes lag het oude blok eruit en kon ik het nieuwe blok erin hangen.
het nieuwe blok zat er eenmaal in dus starten en testen..
startte perfect zonder enige problemen.. na wat kleine aanpassingen en nieuwe distributie staat de auto er nu zo bij:
binnenkort ben ik nog van plan om qua uiterlijk kleine dingetjes te doen zoals de koplampen maar het belangerijkste is nog de motor,,,
daar komt een eaton m45 supercharger kit op met een overdruk van 0.4 bar.
meer foto's en filmpjes volgen daar over!!
voor de rest eventuele verranderingen worden geshowed op de site
mvg rob
![[Afbeelding: 2337_Foto0163_1.jpg]](https://www.306-forum.nl/userpictures/2337_Foto0163_1.jpg)
![[Afbeelding: 2337_Foto0161_1.jpg]](https://www.306-forum.nl/userpictures/2337_Foto0161_1.jpg)
![[Afbeelding: 2337_Foto0162_1.jpg]](https://www.306-forum.nl/userpictures/2337_Foto0162_1.jpg)
mazda 323 hb 1.3 I
peugeot 306 xsi
peugeot 306 xsi