Hallo
Ik ben Jeroen en rijdt met een 1.9TD van '99
Deze heb ik aangekocht omdat mijn vorige auto niet meer het potentieel had om hem te laten maken.
Nissan 100NX 1.6 16v
Mijn oog is op een 306 gevallen :mrgreen:
zo heb ik hem aangekocht, lekker ongewassen en een tijd opgestald in de garage:
Hier met die windvangers er nog op maar die heb ik eraf gehaald (en zijn eventueel te koop of te ruil).
De verkoper zei dat de turbo stuk was, nu opzich niet echt zo'n groot probleem want die kon ik redelijk goedkoop laten vervangen.
Dus ik de auto naar de garage gedaan en de monteur zou er eens naar kijken.
Nu de dag erop kreeg ik telefoon van die meneer en die zei doodleuk :"de turbo is nog goed maar de rest van de motor nietmeer..." :?
Nu bleek dat de motor een hele hoop had binnegekregen dat niet moest en alles was binnenin beschadigd.
Dan ben ik maar een andere motor gaan zoeken en die had ik vrijwel meteen gevonden, een 1.9TD met 80.000 kms
Die erin geplaatst en de pug liep als een zonnetje 8)
Ik heb hem daarna eens goed gewassen en men ramen getint.
Zo een hele tijd rondgereden tot mijn oog op iets leuk viel, een turbodrukmeter
:mrgreen:
Hier staat het contact af.
En als ik het contact opzet dan krijg je dit:
Het interieur was ook zéér vuil dus dat heb ik ook meer eens opgeknapt en een lederbehandeling gegeven. Ook heb ik een armsteun geplaatst
De pookhoes moet ik nog vervangen.
Dan gaas geplaatst i.p.v de originele grill, chroom nummerplaathouder en chroom sierstrips in de draai van de bumper.
En uiteindelijk na wat gesukkel men ruitenwisser verwijderd en een dopje geplaatst.
Ook heb ik men peugeot logo vanachter wat opgekuist want de vernis was er aan het afgaan en begon gelig te zien.
En men eerste zelfgemaakte muziekdoos ,maar die ga ik nog wat aanpassen..., iets anders vormgeven en waarschijnlijk komt er ook een andere versterker
Wat ga ik nu nog doen ?
- verlagen
- bumperlipje
- Mischien men velgen wit laten doen maar daar ben ik nog niet zeker van (als iemand me mischien kan overtuigen in positieve of negatieve zin)
- stootstrips en tankdeksel+sierplaatje andere kant meespuiten in kleur.
- mischien ook ideeën van de mensen hier?
Ik ben Jeroen en rijdt met een 1.9TD van '99
Deze heb ik aangekocht omdat mijn vorige auto niet meer het potentieel had om hem te laten maken.
Nissan 100NX 1.6 16v
Mijn oog is op een 306 gevallen :mrgreen:
zo heb ik hem aangekocht, lekker ongewassen en een tijd opgestald in de garage:
Hier met die windvangers er nog op maar die heb ik eraf gehaald (en zijn eventueel te koop of te ruil).
De verkoper zei dat de turbo stuk was, nu opzich niet echt zo'n groot probleem want die kon ik redelijk goedkoop laten vervangen.
Dus ik de auto naar de garage gedaan en de monteur zou er eens naar kijken.
Nu de dag erop kreeg ik telefoon van die meneer en die zei doodleuk :"de turbo is nog goed maar de rest van de motor nietmeer..." :?
Nu bleek dat de motor een hele hoop had binnegekregen dat niet moest en alles was binnenin beschadigd.
Dan ben ik maar een andere motor gaan zoeken en die had ik vrijwel meteen gevonden, een 1.9TD met 80.000 kms
Die erin geplaatst en de pug liep als een zonnetje 8)
Ik heb hem daarna eens goed gewassen en men ramen getint.
Zo een hele tijd rondgereden tot mijn oog op iets leuk viel, een turbodrukmeter
:mrgreen:
Hier staat het contact af.
En als ik het contact opzet dan krijg je dit:
Het interieur was ook zéér vuil dus dat heb ik ook meer eens opgeknapt en een lederbehandeling gegeven. Ook heb ik een armsteun geplaatst
De pookhoes moet ik nog vervangen.
Dan gaas geplaatst i.p.v de originele grill, chroom nummerplaathouder en chroom sierstrips in de draai van de bumper.
En uiteindelijk na wat gesukkel men ruitenwisser verwijderd en een dopje geplaatst.
Ook heb ik men peugeot logo vanachter wat opgekuist want de vernis was er aan het afgaan en begon gelig te zien.
En men eerste zelfgemaakte muziekdoos ,maar die ga ik nog wat aanpassen..., iets anders vormgeven en waarschijnlijk komt er ook een andere versterker
Wat ga ik nu nog doen ?
- verlagen
- bumperlipje
- Mischien men velgen wit laten doen maar daar ben ik nog niet zeker van (als iemand me mischien kan overtuigen in positieve of negatieve zin)
- stootstrips en tankdeksel+sierplaatje andere kant meespuiten in kleur.
- mischien ook ideeën van de mensen hier?