wat vervang je zoal:
luchtfilter
bougies
oliefilter
carterstopring
brandstoffilter
olie
V-bak olie (gemiddeld word rond de 50000 km verversing geadviseerd)
alle andere vloeistoffen af peilen/bijvullen en eventueel verversen (als dit gewenst is, voor koelvloeistof, rem vloeistof en stuurbekrachtigings vloeistof is geen standaard vervang tijdstip bekend bij mij)
wat reinig en smeer je zoal:
remmerij rond om demonteren reinigen en bewegende delen smeren met kopervet (zorg er voor dat er niks op de schijf of de remvoering komt)
en uiteraard even controleren wat de staat van de blokken is (zijn de voeringen nog dik genoeg?)
wat inspecteer je zoal:
uitlaat, rem leidingen en kabels visueel inspekteren op gebreken
alle delen van de ophanging visueel inspecteren op gebreken of vergaande staat van slijtage
spanning van V-snaren controleren (moet ongv 2cm elke kant op kunnen vanuit rust positie gezien)
airco controleren op goeie werking
geheel testen van verlichting (groot, dim en stadslicht / achterlicht / mistlichten voor en achter / achteruit rij licht / knipperlichten / waarschuwings lampen
reservewiel inspekteren en weer op spanning brengen
wat is handig om ook ff te checke:
tevens zou ik het vacuum systeem na lopen en de massakabels controleren aangezien dit vaak tot problemen leid bij de 306...
en als laatste:
de beurten interval teller resetten.
dit is het hele verhaal in tekst, nu de foto's nog...
luchtfilter
bougies
oliefilter
carterstopring
brandstoffilter
olie
V-bak olie (gemiddeld word rond de 50000 km verversing geadviseerd)
alle andere vloeistoffen af peilen/bijvullen en eventueel verversen (als dit gewenst is, voor koelvloeistof, rem vloeistof en stuurbekrachtigings vloeistof is geen standaard vervang tijdstip bekend bij mij)
wat reinig en smeer je zoal:
remmerij rond om demonteren reinigen en bewegende delen smeren met kopervet (zorg er voor dat er niks op de schijf of de remvoering komt)
en uiteraard even controleren wat de staat van de blokken is (zijn de voeringen nog dik genoeg?)
wat inspecteer je zoal:
uitlaat, rem leidingen en kabels visueel inspekteren op gebreken
alle delen van de ophanging visueel inspecteren op gebreken of vergaande staat van slijtage
spanning van V-snaren controleren (moet ongv 2cm elke kant op kunnen vanuit rust positie gezien)
airco controleren op goeie werking
geheel testen van verlichting (groot, dim en stadslicht / achterlicht / mistlichten voor en achter / achteruit rij licht / knipperlichten / waarschuwings lampen
reservewiel inspekteren en weer op spanning brengen
wat is handig om ook ff te checke:
tevens zou ik het vacuum systeem na lopen en de massakabels controleren aangezien dit vaak tot problemen leid bij de 306...
en als laatste:
de beurten interval teller resetten.
dit is het hele verhaal in tekst, nu de foto's nog...