Heb je ook gegevens wanneer de laatste vervanging heeft plaats gevonden, anders word het gissen qua km stand.
Tja, dan de 5 jaar regeling dan zou je nu aan de beurt zijn.
Nouja hij heeft nu 90.000 km gehad. dus dan zou die nog geen nieuwe nodig hebben. maar als het om de 5 jaar ook moet zou ik het dus wel moeten doen. In het onderhoudsboekje is eigenlijk maar weinig bij gehouden.
Is er in het onderhoudsboekje weinig, of niets .. bijgehouden? Dat wordt niet helemaal duidelijk. Als er weinig is bijgehouden kan je natuurlijk altijd de garage even bellen die de stempeltjes heeft gezet, dan kunnen zij even voor je kijken.
Als de vorige eigenaar te laat is geweest en de riem ligt er pak-em-beet pas 3 jaar op, dan heb je nog even natuurlijk..... Dus bel de garage even waar het onderhoud heeft plaatsgevonden, dan weet je het gelijk!
Als er niets is bijgehouden, dan zou ik 'em laten vervangen als ik jou was.
ben er al uit, over 2 weken moet er toch een nieuwe apk op. LAat ik er dan gelijk een nieuwe riem opzetten. Wil niet het risico lopen dat hij breekt. bedankt
nou peugeot schrijft 100.000 km voor heb ze al gezien die bij 103.000 km knapten en ja dan heb je een aantal kleppen aan gort, wat deuken in je zuigers enz...
ach ja je kunt pech hebben maar ook geluk hij kan bij 3000 km over de grens knappen maar voor hetzelfde rij je nog 10000 km vandaar het 100.000 km advies...
TvH schreef:nou peugeot schrijft 100.000 km voor heb ze al gezien die bij 103.000 km knapten en ja dan heb je een aantal kleppen aan gort, wat deuken in je zuigers enz...
120k word echt voor geschreven, dit staat zelfs op servicebox.
Maar de 5 jaar termijn word nogal eens vergeten. Vaak word alleen de kmstand op de distributie kap vermeld en niet het jaartal.
tegen mij werd echt gezegd dat ie elke 100.000 moest bij mijn garage (peugeot/ford dealer) en dat zij het ook zeer zeker aanbevolen.
maar idd is het termijn in jaren ook zeer belangrijk ik zelf heb de datum ook niet genoteerd maarja heb alle bonnen om het aan te tonen... (kan weer tot half 2014 :P) of 260000 km (als ik van 100000 km uit ga)
Peugeot46 schreef:ben er al uit, over 2 weken moet er toch een nieuwe apk op. LAat ik er dan gelijk een nieuwe riem opzetten. Wil niet het risico lopen dat hij breekt. bedankt
laat ze ook je spanrollen enzo doen, slijt de nieuwe riem niet zo hard
VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK