Hallo,
Wie heeft er een tip om de achterramen wat soepeler omlaag te laten gaan van mij cabrio?
Wie heeft er een tip om de achterramen wat soepeler omlaag te laten gaan van mij cabrio?
Goed tussen de rubbers schoonmaken waar je ruitjes tussen naar beneden zakken en evt je hele achterbank demonteren, zijpanelen eruit. Daar kan je de geleiders schoonmaken. Achterbank eruit is trouwens 5 min werk :P
zou dit ook een oplossing zijn voor één van mijn achterruitjes die een beetje scheef erin hangt, en daardoor tegen de voorste zijruit aanklappert? (=klotegeluid)
Ik denk het niet, je zal ze echt moeten afstellen. Er zitten op div plekken schroeven om ze af te stellen.
Robdnbobter heeft ergens een link geplaatst met een afstel filmpje (in het frans dat wel). Daar zie erg goed hoe het moet.
panneel er uit halen, alles goed schoonmaken en alles wat je nog kunt invetten even invetten, dan zal het weer soepel moeten gaan, invetten kun je doen met speciaal vet, of vet wat je ook om de ketting van je fiets smeert, maar vaseline moet bijvoorbeeld ook wel een tijdje mee gaan om het soepel te laten lopen :p
Derk,
De optie om alle geleidingen te smeren is de eerste die je uit kunt voeren. Heb dat bij mijn cabrio ook gedaan. In eerste instantie gingen mijn achterruiten ook nogal langzaaaaaaaam. Smeren hielp een hele hoop. Nu is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Om het mechanisme goed te smeren heb ik de achterruiten met mechaniek eruit gehaald. Dat is een behoorlijk gesleutel, je kunt er erg moeilijk bij. Aangezien ik het hele mechaniek toch in mijn handen had heb ik meteen de afstelling van de achterruiten eens goed bekeken. Als je dit volgens het filmpje doet zul je merken dat de raampjes weer soepel gaan lopen. De ruitjes doen er nu ong 5 seconden over om naar boven of naar beneden te fietsen. Dat was voor de actie ong 15 seconden. Het filmpje is in de "HowTo's" rubriek toegevoegd. https://www.306-forum.nl/viewtopic.php?t=3425 Grtz. Rob. |
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Gaan 7,5J brede velgen fatsoenlijk passen onder de gti6? | TvH | 14 | 4,660 |
10th July 2018 om 08:04 Laatste bericht: Joep |
|
waarmee kan ik het beste mijn Spoiler gaan vast kitten ? | BigFreak | 13 | 8,453 |
10th November 2009 om 14:46 Laatste bericht: erik-xsi |