Alle plastic/kunststof delen rondom zagen er flink grijs uit, maar met een busje cockpitspray van de Kruidvat is de kleur weer helemaal teruggekomen. Zeker een aanrader die van de Kruidvat, ik heb vroeger wel eens hele dure gekocht maar vind die nog steeds het beste.
De cockpit spray die je gebruikt is idd een wondermiddel, alleen het is niet voor buiten gebruik.
m.a.w. na 2 wasbeurten is het weer zo dof als de pest. Een goedkope en duurzame oplossing is "bandenzwart" €5 /ltr. Werkt simpel, maak een (oude) theedoek vochtig met dat spul, trek/wrijf dat over de onderdelen en klaar, poetsen hoeft niet. Je banden: verwijder vuil, beetje spul in een emmer en met een borstel over de banden... zien er gelijk nieuw uit en vuilafstotend. [SIZE=2][/SIZE]
overal ;)
die spuitbussen werken van geen kanten omdat je je halve carrosserie zwart meespuit (vettige laag). Dus inderdaad een flesje of bus met vast/vloeibare bumperzwart. Ik heb zelf een knijpfles van Motip. https://www.motip.nl/includes/phpThumb/p...&q=85&user De € 0,- (lees je mee kawouter? ;) ) oplossing werkt ook prima maar trekt wat meer stof aan. Pak wat je ook hebt op olie-basis en wrijf je bumper ermee in (zonnebloemolie en dergelijke, of motorolie).
haha dank je coffeecup. Maar daarvoor geef ik denk ik liever een paar euro uit dan dat ik er olijfolie op ga smeren.
Ik gebruik de electrische verfstripper om de bumpers weer zwart te maken. Werkt tenminste voor jaren ipv 1 regenbui :P
Er zijn ook mensen die doen een beetje slaolie op een doekje.
Voor een glimmend en zwarte effect. :)
jah dat las ik idd.
Maar dat van die verfstripper snap ik nog even niet. Als je het verwarmt word het weer zwart? En als je te lang doet een Zwart Gat. coffeecup schreef:overal ;) beginnersfout ALTIJD op een doek spuiten en die het werk laten doen ![]() [SIZE=2][/SIZE] kawouter schreef:jah dat las ik idd. Idd, niet te lang anders gaat het fout :P Je ziet het verkleuren. Wel vrij koud instellen eerst en dan steeds warmer totdat je de ideale temperatuur gevonden hebt. Werkt echt geniaal en is een trucje van de autohandel. kawouter schreef:jah dat las ik idd. Is veel voorkomend in de kunststof industrie met deze methode komt de structuur terug Je moet hier voor wel een "gevoel" hebben zoals bijv. een lasser Ik zelf zou de gok niet wagen ![]() *edit* Jeroen had al geantwoord [SIZE=2][/SIZE]
hmmm ik weet niet of ik dat wel zou durven idd. Vooral omdat mijn verfbrander van de aldi is en maar 2 standen heeft.
Ik ga hier ook direct maar even een vraagje stellen omdat het toch gaat over het zwart op de bumper. De vorige eigenaar van mijn auto is met de rechter voorhoek ergens tegenaan gereden (ik denk een stenen muurtje). Nu is dat helemaal gehavend. Dus heel veel kleine krasjes. Kan ik dat op de een of andere manier weer wat mooier krijgen? |
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Verschil in bumpers????? | brumbrum | 56 | 10,686 |
21st March 2013 om 18:05 Laatste bericht: fab306 |
|
Bumpers vervangen of herstellen | Trizone | 3 | 2,390 |
17th November 2011 om 17:04 Laatste bericht: fab306 |
|
Stootstrippen en bumpers spuiten. | bigd | 14 | 2,782 |
8th February 2010 om 23:11 Laatste bericht: Funky |
|
Bumpers 306 Ph2 | DaanW | 7 | 2,679 |