Mijn 306 1.4 XN uit 1993 houdt sinds vanmorgen heel erg in tijdens het rijden. Hij begon vanmorgen met slecht lopen, hij wilde alleen maar optrekken bij vol gas geven en schokte behoorlijk tijdens het rijden. Na een snelwegrit van 40 kilometer had ik nergens last van en ook 's middags heb ik zonder problemen naar de snelweg kunnen rijden. Vervolgens gingen ook de 40 snelwegkilometers terug zonder problemen. Maar het laatste stuk naar huis veroorzaakte dezelfde problemen, dit gebeurde (heel opvallend) terwijl ik een heuveltje op reed. Vanavond heb ik getankt (je weet maar nooit of de benzine misschien bijna op was) maar toen ik terug naar huis reed begonnen de problemen veel ernstiger te worden. De auto klom nauwelijks in toeren en bleef alleen bij vol gas, of kwart gas (stotterend) rijden. Toen ik thuis was en de motor zonder belasting liet draaien maakte hij zonder problemen toeren. Echter bleef hij stationair behoorlijk onregelmatig lopen. Wat ik ook opvallend vond was dat er bij achteruit rijden totaal geen problemen leken te zijn.
Het is een beetje een lange uitleg maar ik hoop jullie op deze manier goede informatie over het probleem te kunnen geven. Ik ben maar student dus ik zoek de goedkoopste oplossing en ik ben gelukkig niet bang voor vuile handen. Dus met een goede uitleg moet ik wel het een en ander kunnen checken.
Alvast bedankt voor de hulp!!
Het is een beetje een lange uitleg maar ik hoop jullie op deze manier goede informatie over het probleem te kunnen geven. Ik ben maar student dus ik zoek de goedkoopste oplossing en ik ben gelukkig niet bang voor vuile handen. Dus met een goede uitleg moet ik wel het een en ander kunnen checken.
Alvast bedankt voor de hulp!!