Hallo allemaal,
Mijn koppelingsplaten beginnen op te raken(slippen door in de 4/5 met aanhanger er achter bij optrekken) en na het lezen van het topic van Goliath denk ik dat dit mij met enige hulp ook wel zou moeten lukken om deze zelf te vervangen.
Nu heb ik alleen nog een aantal vragen:
ik wou de auto aan de voorkant oprikken en op assteunen zetten, waar zet ik die onder?
De 4 kriksteunpunten weet ik te vinden(2x voor, 2x achter) maar die heb ik nodig om hem op te krikken, hier gelijktijdig een bok onder zetten word wat lastig.
ik heb gehoord dat als ik toch bezig ben, ik net zo goed de krukaskeerring ook kan vervangen, dit zou dus inhouden dat ik het vliegwiel ook los moet maken?
Als ik dit gedaan heb, is deze keerring dan te vervangen zonder de krukas uit het blok te halen? Want normaal is een keerring toch niet te vervangen met de as er in gemonteerd.
Welke keerring moet ik hiervoor hebben, Hbase heeft het over een "Krukas voor" en "Krukas achter".
Wanneer ik deze pakking vervang, komt de motorolie er dan uit lopen of zit deze lager dan de krukas?
Welke dop heb ik nodig om de aandrijfas bij het wiel los te maken?
Moeten bijde aandrijfassen bij de wielen los gemaakt worden of alleen die aan de bestuurderskant?
Het uitlijnen van de koppelingsplaat, kan dat op gevoel of zijn daar andere methoden voor?
En moet ik de bouten monteren met loctite, of is op moment aanhalen genoeg?
Onderstaand staat het lijstje met onderdelen wat ik denk nodig te hebben, mis ik nog dingen?
koppelingsplaat
drukgroep
druklager
aandrijfaskeerringen 2x
2 liter versnellingsbakolie
Dop aandrijfas
krukaskeerring?
carterstopring?
oliefilter?
5 liter 10W40?
Als iemand verder nog tips voor mij heeft, die zijn altijd welkom.
Mijn koppelingsplaten beginnen op te raken(slippen door in de 4/5 met aanhanger er achter bij optrekken) en na het lezen van het topic van Goliath denk ik dat dit mij met enige hulp ook wel zou moeten lukken om deze zelf te vervangen.
Nu heb ik alleen nog een aantal vragen:
ik wou de auto aan de voorkant oprikken en op assteunen zetten, waar zet ik die onder?
De 4 kriksteunpunten weet ik te vinden(2x voor, 2x achter) maar die heb ik nodig om hem op te krikken, hier gelijktijdig een bok onder zetten word wat lastig.
ik heb gehoord dat als ik toch bezig ben, ik net zo goed de krukaskeerring ook kan vervangen, dit zou dus inhouden dat ik het vliegwiel ook los moet maken?
Als ik dit gedaan heb, is deze keerring dan te vervangen zonder de krukas uit het blok te halen? Want normaal is een keerring toch niet te vervangen met de as er in gemonteerd.
Welke keerring moet ik hiervoor hebben, Hbase heeft het over een "Krukas voor" en "Krukas achter".
Wanneer ik deze pakking vervang, komt de motorolie er dan uit lopen of zit deze lager dan de krukas?
Welke dop heb ik nodig om de aandrijfas bij het wiel los te maken?
Moeten bijde aandrijfassen bij de wielen los gemaakt worden of alleen die aan de bestuurderskant?
Het uitlijnen van de koppelingsplaat, kan dat op gevoel of zijn daar andere methoden voor?
En moet ik de bouten monteren met loctite, of is op moment aanhalen genoeg?
Onderstaand staat het lijstje met onderdelen wat ik denk nodig te hebben, mis ik nog dingen?
koppelingsplaat
drukgroep
druklager
aandrijfaskeerringen 2x
2 liter versnellingsbakolie
Dop aandrijfas
krukaskeerring?
carterstopring?
oliefilter?
5 liter 10W40?
Als iemand verder nog tips voor mij heeft, die zijn altijd welkom.