zekering F5 5e zekering van links onder op de foto 25A wit
driedubbeledrukschakelaar airco koelmiddel ontkoppelrelais airco compressor koppeling
relais aanjager moterkoelvloeistof 1 & 2
airco heeft het af en toe nog gedaan. maar de laaste twee dagen niet meer.
*er staat genoeg druk op de airco leidingen.
*schakelaar voor AC werkt.
*er komt spannig bij de compressor, bij de stekker inelk geval( weet niet of de pomp draait).
*zekeringen zijn heel.
*motor temp blijft goed
1mijn vraag nu is hoe kan ik testen dat de compressor draait?
2hoe kan ik de koelfan testen? hoe overbrug je een relais?
bij de koelfan zitten drie relais. twee keer groen en een zwart.
hoe moet je die overbruggen??
zie foto dat is mijn zekering kast in auto incl relais. in de motor ruimte zitten alleen maar zekeringen. en dan nog drie relais op de koelfannen zelf.
normaal hoor ik als ik de AC schakelaar indruk een klik (waarschijnlijk de koelfan relais???) die hoor ik nu niet meer.
testen van de ventilators is simpel trek de stekker op je radiateur los en overbrug deze (middelste draad met 1 van de buitenste dacht ik)
testen van de pomp, schakel de airco in, hoor je een TIK kijk dan of nu de pouly incl het middelste deel draait.
hoor je niks dan draait vermoedelijk ook alleen de pouly maar en staat het middenstuk nog stil...
draait dus alleen de pouly dan is de fysco koppeling van de pomp waarschijnlijk stuk..
als dat echt het geval is (laat eventueel dit ff checke door een monteur oid) dan heb ik denk ik nog wel een pomp voor je heb van mijn 2.0 16V gti net de pomp er af gehaald (XU motor)
als dit gelijk is mag je hem voor een zacht prijsje wel hebben (ligt mij in de weg en heb er zelf toch niks aan)