Altijd maar met het slechte beginnen he ;)
Ik heb gister mijn 306je gepoetst en na gelopen en toen kwam ik op het geniale idee om langs de kwik-fit te gaan voor een uitgebreide gratis remmen check, ik had namelijk nog een klein probleempje met de handrem (rechter achterwiel deed het goed maar links deed de handrem het veel minder) heb ik met die gast mee gekeken en zag ik de volgende punten :
1. de kabels van de rem indicators voor zijn gebroken.
2. links voor zit er een redelijke groef aan de binnen kant van mijn niet al te oude schijven.
3. links voor is het binnenste rem blokje op (je zou denken dat de cilinder vast zit maar dat is niet zo)
4. links achter heb je dat plaatje dat je remmen automatisch stelt, die is lam (vandaar de handrem)
5. rechts achter is het lager kapot en zit niet meer in de trommel maar muur vast op de as.
6. het blok is aardig nat aan de onderkant (denk de pakking van de carter) , dat verklaart het olie gebruik.
en dan te bedenken dat ie net gekeurd is en dat als ie nu gekeurd zou worden hij er gewoon door heen komt omdat de remkracht goed is en het verschil tussen de beide zijde minimaal is.
voor nu doe ik er ff niks aan omdat ik er nog niet over uit ben of hij op kort termijn weg gaat of dat ik er nog een jaartje mee ga rijden.
Het goede nieuws is dat ik dus per 1 augustus eindelijk volledig arbeids geschikt ben verklaard en dat ik gister een sollicitatie had voor een functie die ik erg graag wou en ik meteen ben aangenomen, ondanks dat er nog andere sollicitante moesten komen :) jammer voor hun en beter voor mij :) per 11 augustus ga ik beginnen. eerst nog ff de operatie van de kleine aankomende maandag en zondag de meeting :)
Dat wou ik ff kwijt :)
Ik heb gister mijn 306je gepoetst en na gelopen en toen kwam ik op het geniale idee om langs de kwik-fit te gaan voor een uitgebreide gratis remmen check, ik had namelijk nog een klein probleempje met de handrem (rechter achterwiel deed het goed maar links deed de handrem het veel minder) heb ik met die gast mee gekeken en zag ik de volgende punten :
1. de kabels van de rem indicators voor zijn gebroken.
2. links voor zit er een redelijke groef aan de binnen kant van mijn niet al te oude schijven.
3. links voor is het binnenste rem blokje op (je zou denken dat de cilinder vast zit maar dat is niet zo)
4. links achter heb je dat plaatje dat je remmen automatisch stelt, die is lam (vandaar de handrem)
5. rechts achter is het lager kapot en zit niet meer in de trommel maar muur vast op de as.
6. het blok is aardig nat aan de onderkant (denk de pakking van de carter) , dat verklaart het olie gebruik.
en dan te bedenken dat ie net gekeurd is en dat als ie nu gekeurd zou worden hij er gewoon door heen komt omdat de remkracht goed is en het verschil tussen de beide zijde minimaal is.
voor nu doe ik er ff niks aan omdat ik er nog niet over uit ben of hij op kort termijn weg gaat of dat ik er nog een jaartje mee ga rijden.
Het goede nieuws is dat ik dus per 1 augustus eindelijk volledig arbeids geschikt ben verklaard en dat ik gister een sollicitatie had voor een functie die ik erg graag wou en ik meteen ben aangenomen, ondanks dat er nog andere sollicitante moesten komen :) jammer voor hun en beter voor mij :) per 11 augustus ga ik beginnen. eerst nog ff de operatie van de kleine aankomende maandag en zondag de meeting :)
Dat wou ik ff kwijt :)