Hierbij stel ik me ook even voor.
Ik ben Jill, 23 jaar, woon samen met vrouw in Brunssum.
Sinds kort heb ik samen met mijn pas getrouwde vrouw een huis gekocht, aangezien we in september onze eerste baby verwachten.
Nu heb ik in 2 jaar tijd een aantal auto’s gehad, waarvan ik 1 tegen een boom had gereden.
Ik zal ff de auto’s opnoemen welke ik de afgelopen 2 jaar heb gehad.
Mazda 323 1.6 Hatchback 3deurs van 1992 (195.000km). Deze heb ik na ruim een jaar tegen een boom gereden en dus naar de sloop kunnen brengen.
Opel Corsa 1.2 3deurs van 1994 (127.000km). Deze had ik voor mijn vriendin gekocht, maar ze was gezakt voor haar rijexamen. Wegens geld gebrek heb ik deze verkocht, zodat ze nog een keer op kon gaan voor haar examen.
Fiat Punto 1.5 automaat van 1995 (87.000km). Dit was de vervanger voor de kapotte 323. Heb ik al snel weer verkocht aangezien vrienden deze auto graag wilden hebben (achteraf bleek er motorisch van alles mis aan te zijn).
Mazda 323f (niet met de opklappende koplampen, maar de ronde versie) van 1996. Deze had ik gekocht met een te hoge kilometerstand (225.000km), waarna al direct bleek dat de koppakking lekte. Deze is vervangen en toen lekte hij olie. Heb hem na 7 maanden weer verkocht. Het was overigens wel een heerlijke auto om in te rijden.
Ondertussen heeft mijn vrouw dus haar rijbewijs gehaald en aangezien ik mijn auto heb verkocht, was ik op zoek naar een nieuwe auto voor mij en voor haar.
Toen stuitte ik op een Peugeot 306 1.4 3 deurs van 31 mei 1996 met weinig kilometers op de teller (114.000km).
Het uiterlijk was een min puntje, behalve dat de kleur (donkergroen) lelijk is, zijn er ook voldoende deukjes en krassen op de lak te vinden.
De koppakking is eerder dit jaar samen met nog wat onderdelen en de uitlaat vervangen door de vorige eigenaar.
De Peugeot heb ik voor € 1.000,00 voor mijn vrouw gekocht (als werk/ boodschappenauto). Ze is altijd al gek geweest op de kleine peugeotjes 306 en de nieuwere 206.
Ik ga voor mezelf nog kijken voor een grotere auto.
Nu ben ik gelijk begonnen met wat onderdelen (interieur en exterieur) te vervangen, welke ik op de sloop heb gekocht (in totaal voor € 80,00). Ik ben meer kwijt geweest aan verf en vulmiddel.
Exterieur:
-De gril met het Peugeot teken was gescheurd, deze in een andere kleur gekocht.
Deze heb ik overgespoten in de juiste kleur en al gemonteerd.
-Er zat een gat/ ster in een koplamp. Deze ook op de sloop gekocht en vervangen.
-Een dakspoiler (voor bovenop de achterklep) gekocht welke op een blauwe 306 zat, deze ben ik nog aan het overspuiten.
-Er zit nog een deuk onderaan bij de bijrijders deur, welke ik nog wil wegwerken.
Het liefste koop ik op de sloop een andere deur in dezelfde kleur (want met spuiten is het teveel kleur verschil), maar die ben ik nog niet tegengekomen. Er zit echter ook een deuk in het scherm achter de deur en in de stijl onder de deur (de koker is niet krom). Deze zal ik wel zelf bijwerken en bijspuiten.
-Er zitten nog stalen velgen met wieldoppen op, deze ga ik vervangen voor lichtmetalen Peugeot velgen (15-08-10 Heb andere velgen gekocht en meteen eronder gelegd).
Interieur:
-Er zat een hoedenplank in voorzien van gaten voor geluidsboxen, deze heb ik vervangen voor een dichte (dit aangezien de kinderwagen er makkelijk in moet passen).
-Diverse plastic onderdelen in de auto vervangen welke ontbraken of kapot waren (bakje achter de handrem, houder voor de hoedenplank).
-De kunststof bekleding van de A stijlen (naast de voorruit) waren lelijk beige, deze heb ik snel zwart gespoten.
-De radio die erin zat was niet meer veel van over. Nu had ik mijn met de vorige auto mee verkocht. Heb ik voor nood een oude cv speler erin gezet, welke nog vervangen wordt door een nieuwe.
-Als er een nieuwe radio in zit, worden de huidige deurspeakers vervangen en worden de deuren extra geïsoleerd.
Technisch:
-De handrem doet het pas op de laatste klip, dus moet bijgesteld worden (15-08-10 Gedaan).
-De remmen doen het pas als je de pedaal ver in hebt geduwd. Als je dan meteen los laat en weer indrukt, pakt hij hem een stuk eerder (15-08-10 zal de remblokjes moeten vervangen zag ik).
-Je kan een beetje roeren met de pook, maar de koppeling is prima in orde.
Kortom, ik heb mijn handen er nog wel ff vol aan. Maar ik vind het dan ook wel leuk om te doen. Tenminste zolang er geen ernstige technische onderdelen kapot gaan.
Hier foto's van de nog ongewassen 306je na het verrichte werk eraan.
Ik ben Jill, 23 jaar, woon samen met vrouw in Brunssum.
Sinds kort heb ik samen met mijn pas getrouwde vrouw een huis gekocht, aangezien we in september onze eerste baby verwachten.
Nu heb ik in 2 jaar tijd een aantal auto’s gehad, waarvan ik 1 tegen een boom had gereden.
Ik zal ff de auto’s opnoemen welke ik de afgelopen 2 jaar heb gehad.
Mazda 323 1.6 Hatchback 3deurs van 1992 (195.000km). Deze heb ik na ruim een jaar tegen een boom gereden en dus naar de sloop kunnen brengen.
Opel Corsa 1.2 3deurs van 1994 (127.000km). Deze had ik voor mijn vriendin gekocht, maar ze was gezakt voor haar rijexamen. Wegens geld gebrek heb ik deze verkocht, zodat ze nog een keer op kon gaan voor haar examen.
Fiat Punto 1.5 automaat van 1995 (87.000km). Dit was de vervanger voor de kapotte 323. Heb ik al snel weer verkocht aangezien vrienden deze auto graag wilden hebben (achteraf bleek er motorisch van alles mis aan te zijn).
Mazda 323f (niet met de opklappende koplampen, maar de ronde versie) van 1996. Deze had ik gekocht met een te hoge kilometerstand (225.000km), waarna al direct bleek dat de koppakking lekte. Deze is vervangen en toen lekte hij olie. Heb hem na 7 maanden weer verkocht. Het was overigens wel een heerlijke auto om in te rijden.
Ondertussen heeft mijn vrouw dus haar rijbewijs gehaald en aangezien ik mijn auto heb verkocht, was ik op zoek naar een nieuwe auto voor mij en voor haar.
Toen stuitte ik op een Peugeot 306 1.4 3 deurs van 31 mei 1996 met weinig kilometers op de teller (114.000km).
Het uiterlijk was een min puntje, behalve dat de kleur (donkergroen) lelijk is, zijn er ook voldoende deukjes en krassen op de lak te vinden.
De koppakking is eerder dit jaar samen met nog wat onderdelen en de uitlaat vervangen door de vorige eigenaar.
De Peugeot heb ik voor € 1.000,00 voor mijn vrouw gekocht (als werk/ boodschappenauto). Ze is altijd al gek geweest op de kleine peugeotjes 306 en de nieuwere 206.
Ik ga voor mezelf nog kijken voor een grotere auto.
Nu ben ik gelijk begonnen met wat onderdelen (interieur en exterieur) te vervangen, welke ik op de sloop heb gekocht (in totaal voor € 80,00). Ik ben meer kwijt geweest aan verf en vulmiddel.
Exterieur:
-De gril met het Peugeot teken was gescheurd, deze in een andere kleur gekocht.
Deze heb ik overgespoten in de juiste kleur en al gemonteerd.
-Er zat een gat/ ster in een koplamp. Deze ook op de sloop gekocht en vervangen.
-Een dakspoiler (voor bovenop de achterklep) gekocht welke op een blauwe 306 zat, deze ben ik nog aan het overspuiten.
-Er zit nog een deuk onderaan bij de bijrijders deur, welke ik nog wil wegwerken.
Het liefste koop ik op de sloop een andere deur in dezelfde kleur (want met spuiten is het teveel kleur verschil), maar die ben ik nog niet tegengekomen. Er zit echter ook een deuk in het scherm achter de deur en in de stijl onder de deur (de koker is niet krom). Deze zal ik wel zelf bijwerken en bijspuiten.
-Er zitten nog stalen velgen met wieldoppen op, deze ga ik vervangen voor lichtmetalen Peugeot velgen (15-08-10 Heb andere velgen gekocht en meteen eronder gelegd).
Interieur:
-Er zat een hoedenplank in voorzien van gaten voor geluidsboxen, deze heb ik vervangen voor een dichte (dit aangezien de kinderwagen er makkelijk in moet passen).
-Diverse plastic onderdelen in de auto vervangen welke ontbraken of kapot waren (bakje achter de handrem, houder voor de hoedenplank).
-De kunststof bekleding van de A stijlen (naast de voorruit) waren lelijk beige, deze heb ik snel zwart gespoten.
-De radio die erin zat was niet meer veel van over. Nu had ik mijn met de vorige auto mee verkocht. Heb ik voor nood een oude cv speler erin gezet, welke nog vervangen wordt door een nieuwe.
-Als er een nieuwe radio in zit, worden de huidige deurspeakers vervangen en worden de deuren extra geïsoleerd.
Technisch:
-De handrem doet het pas op de laatste klip, dus moet bijgesteld worden (15-08-10 Gedaan).
-De remmen doen het pas als je de pedaal ver in hebt geduwd. Als je dan meteen los laat en weer indrukt, pakt hij hem een stuk eerder (15-08-10 zal de remblokjes moeten vervangen zag ik).
-Je kan een beetje roeren met de pook, maar de koppeling is prima in orde.
Kortom, ik heb mijn handen er nog wel ff vol aan. Maar ik vind het dan ook wel leuk om te doen. Tenminste zolang er geen ernstige technische onderdelen kapot gaan.
Hier foto's van de nog ongewassen 306je na het verrichte werk eraan.