wie kan en wil een keer mijn kleppen stellen 1.8 8v motor
Die kan je niet zomaar stellen...
Dat is een xu blok en die werken met stelplaatjes, dat doe je niet zomaar ;)
ik vermoed dat dat zijn vraag ook is
wie kan en wil een keer mijn kleppen stellen 1.8 8v motor is niet zo erg moeilijk te doen, als je iemand bereid krijgt wees er sure van dat hij/zij ze stelt met draaiende motor. *edit* typte weer ff te langzaam :P
Ik zou eerst eens olie wisselen voordat je gaat stellen, daar gaan die motoren een stuk rustiger van lopen ;)
En vergeet niet dat de xu blokken altijd wat rumoerig lopen en de kleppen altijd wel een beetje te horen zijn. Een maat van mij heeft ook die 1.8 en die kleppen hoor je ook altijd. Hij vroeg dit na bij de dealer en daar werd vertelt dat het normaal was en het moet "negeren" Die auto is nu 100.000 km verder en niks aan het handje :) Bengel schreef:ik vermoed dat dat zijn vraag ook is Het is geen ouderwets kleppen stellen hoor ;) Dat gaat je vies tegen vallen..
Gevonden in het wphb uit de how-to onder cilinderkop. afstelgegevens xu
B1EE00K1 - 306N3 INJECTIE XU CONTROLE EN AFSTELLING KLEPSPELING Minimale afkoeltijd van de motor: 2 uur . INJECTIE XU Verwijder : * de verdelerkap met bougiekabels * het kleppendeksel 1 - CONTROLEMETHODE Klepspeling in mm : * inlaat-speling: 0,20 * uitlaat-speling: 0,40 * tolerantie +/-0,05 zet volledig open controleer controleer uitlaat inlaat uitlaat 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 Noteer de gemeten waarden . 2 - KLEPSPELING AFSTELLEN ![]() Verwijder, als de gemeten spelingen (J) niet juist zijn : * de nokkenas * de stoters (1) * de stelplaatjes (2) ![]() Meet de dikte (E) van de stelplaatjes (2) . Bepaal de dikte van de te monteren stelplaatjes (2) aan de hand van het voorbeeld (kolom A of B) . LET OP : monteer, na een reparatie aan de cilinderkop (nokkenas, stoters, kleppen vervangen of kleppen slijpen), stelplaatjes (2) met een dikte van E = 42 mm . Voor het bepalen van de dikte van de definitieve stelplaatjes (2) wordt verwezen naar het voorbeeld (kolom C) . 3 - VOORBEELD A B C werkspeling 0,20 0,40 0,20 gemeten speling 0,10 0,55 0,45 verschil -0,10 +0,15 +0,25 E 2,35 2,95 2,25 te monteren stelplaatjes 2,25 3,10 2,50 afgestelde speling 0,20 0,40 0,20 Monteer de aldus bepaalde stelplaatjes (2) en vervolgens de stoters (1) . INJECTIE XU Monteer : * de nokkenas * het kleppendeksel en zijn pakking * de verdelerkap met bougiekabels
Ik kan dat ook absoluut niet, met motor uit lukt me nog wel.
weet wel een adresje, die gast doet het niet zonder draaiende motor en moet eerlijk zeggen dat hij dan beter loopt als dat ik zou hebben afgesteld. wat je schreef klopt, mijn buurman heeft ook een 1.8, die maakte net zo'n diesel geluid als ik heb verse olie doet wonderen.
kijk hier eens, misschien heb je er wat aan
https://team306tuning.forumup.nl/viewtop...m306tuning Bengel schreef:Ik kan dat ook absoluut niet, met motor uit lukt me nog wel. Welke olie is dan aan te bevelen???? |