Goedendag heren en dames
Het is nu alweer 2,5 maand geleden dat ik de Peug heb gekocht, en het begon al aardig te jeuken aan mijn beurs..
En waar ga je dat natuurlijk aan uitgeven? (behalve aan je vriendin)
Je auto..
Ik heb bestelt:
- TEC schroefset
- veerpootbrug (alleen niet goed gelezen, is voor achter)
- middenarm steun (ik leun nu bijna op mijn handrem)
- chrome knipperliggies voor aan de zijkant
- angel eyes (dubbel rings)
- spoiler (hier op het forum overgenomen)
- nieuwe kentekenplaten (wou de dikke letters)
- wat polyesterplamuur
Gister werd ik gebeld door de Brezan dat mijn nieuwe kentekenplaten klaar lagen en opgehaald konden worden. Dus ik in de auto stappen en naar de Brezan om mijn nieuwe kentekens op te halen.
Helemaal vergeten dat je de oude gelijk moet inleveren natuurlijk. Deze zaten vast met popnagels, dus na wat schrammen opgelopen te hebben, heb ik ze er met pijn en moeite afgekregen met houder en al :P
Ik had het gister verder druk dus had ik geen tijd om gelijk de nieuwen erop te zetten, dus maar tijdelijk achter het raam gezet.
Ik had al een aantal dingen binnen (in de verwachting dat het overgrote deel vandaag zou arriveren), en dacht vandaag: Ik drop mijn vriendin op het werk, en ik begin gewoon ergens.
Vandaag in de garage gezet
Daarna heb ik de zij ramen achter gedemonteerd zodat ze geblindeerd kunnen worden. Daarna de originele spoiler verwijderd. De spoiler die er op zou moeten is voor een Phase 1, maar na wat gepruts kwam ik eruit (moet het alleen nog even realiseren)
Daarna de voorbumper verwijderd.
Voorbumper eraf
Daarna de grill en de rest gedemonteerd, rechter angel eyes unit gemonteerd om te zien of het ging passen
Gelijk ook het Peugeot embleem verwijderd, dit gat zal waarschijnlijk dicht gemaakt worden door middel van glasvezel.
Kon het niet laten om beide kanten te monteren (ik vind het persoonlijk heel vet)
Daarna de kentekenplaathouder en kenteken achter gemonteerd (geen foto van, is niet zo bijzonder)
Toen aan de rotste klus begonnnen.. De voorbumper
Hiervan word de uitsparing voor het kenteken dichtgemaakt aangezien ik het kenteken onderaan de bumper wil.
En dat was het voor zover (de polyplamuur is alweer op).. Mijn vriendin werkt in een bouwmarkt en die heeft alvast een nieuwe pot voor me gekocht, maar heb nou even geen zin meer.
Vanavond ga ik weer verder (aangezien mijn vriendin op stap gaat, en 2 maten van mij komen helpen :D).
Het o zo bekende lijstje:
- sierstrips in kleur
- spiegels in kleur
- kofferklepklink in kleur
- voorbumper verder afmaken (de mistlampen heb ik er maar tijdelijk afgehaald)
- losse dashboard onderdelen verwijderen en klaarmaken voor spuiten (in kleur van de auto)
- kleppendeksel rood (niet in kleur, vindt het niet waard om zoveel ervoor te betalen)
- TEC schroefset monteren (nog niet binnen)
- chrome heldere knipperlichten monteren
- middenarmsteun monteren
- zijramen en achterraam blinderen
- embleemloze motorkap en cleane grill afmaken
- spoiler GOED monteren
- gaas achter de gaten van de onderlip (en misschien de hele voorbumper)
ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen
Alle tips zijn tevens welkom (ivm torsieas achter en spoiler van een phase 1)
Het project zal morgen gestaag lopen aangezien dinsdag mijn pinpas is ingeslikt door de muur, heb nu een nieuwe pas maar nog geen pincode, dus word er maandag weer geshopt!
Het is nu alweer 2,5 maand geleden dat ik de Peug heb gekocht, en het begon al aardig te jeuken aan mijn beurs..
En waar ga je dat natuurlijk aan uitgeven? (behalve aan je vriendin)
Je auto..
Ik heb bestelt:
- TEC schroefset
- veerpootbrug (alleen niet goed gelezen, is voor achter)
- middenarm steun (ik leun nu bijna op mijn handrem)
- chrome knipperliggies voor aan de zijkant
- angel eyes (dubbel rings)
- spoiler (hier op het forum overgenomen)
- nieuwe kentekenplaten (wou de dikke letters)
- wat polyesterplamuur
Gister werd ik gebeld door de Brezan dat mijn nieuwe kentekenplaten klaar lagen en opgehaald konden worden. Dus ik in de auto stappen en naar de Brezan om mijn nieuwe kentekens op te halen.
Helemaal vergeten dat je de oude gelijk moet inleveren natuurlijk. Deze zaten vast met popnagels, dus na wat schrammen opgelopen te hebben, heb ik ze er met pijn en moeite afgekregen met houder en al :P
Ik had het gister verder druk dus had ik geen tijd om gelijk de nieuwen erop te zetten, dus maar tijdelijk achter het raam gezet.
Ik had al een aantal dingen binnen (in de verwachting dat het overgrote deel vandaag zou arriveren), en dacht vandaag: Ik drop mijn vriendin op het werk, en ik begin gewoon ergens.
Vandaag in de garage gezet
Daarna heb ik de zij ramen achter gedemonteerd zodat ze geblindeerd kunnen worden. Daarna de originele spoiler verwijderd. De spoiler die er op zou moeten is voor een Phase 1, maar na wat gepruts kwam ik eruit (moet het alleen nog even realiseren)
Daarna de voorbumper verwijderd.
Voorbumper eraf
Daarna de grill en de rest gedemonteerd, rechter angel eyes unit gemonteerd om te zien of het ging passen
Gelijk ook het Peugeot embleem verwijderd, dit gat zal waarschijnlijk dicht gemaakt worden door middel van glasvezel.
Kon het niet laten om beide kanten te monteren (ik vind het persoonlijk heel vet)
Daarna de kentekenplaathouder en kenteken achter gemonteerd (geen foto van, is niet zo bijzonder)
Toen aan de rotste klus begonnnen.. De voorbumper
Hiervan word de uitsparing voor het kenteken dichtgemaakt aangezien ik het kenteken onderaan de bumper wil.
En dat was het voor zover (de polyplamuur is alweer op).. Mijn vriendin werkt in een bouwmarkt en die heeft alvast een nieuwe pot voor me gekocht, maar heb nou even geen zin meer.
Vanavond ga ik weer verder (aangezien mijn vriendin op stap gaat, en 2 maten van mij komen helpen :D).
Het o zo bekende lijstje:
- sierstrips in kleur
- spiegels in kleur
- kofferklepklink in kleur
- voorbumper verder afmaken (de mistlampen heb ik er maar tijdelijk afgehaald)
- losse dashboard onderdelen verwijderen en klaarmaken voor spuiten (in kleur van de auto)
- kleppendeksel rood (niet in kleur, vindt het niet waard om zoveel ervoor te betalen)
- TEC schroefset monteren (nog niet binnen)
- chrome heldere knipperlichten monteren
- middenarmsteun monteren
- zijramen en achterraam blinderen
- embleemloze motorkap en cleane grill afmaken
- spoiler GOED monteren
- gaas achter de gaten van de onderlip (en misschien de hele voorbumper)
ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen
Alle tips zijn tevens welkom (ivm torsieas achter en spoiler van een phase 1)
Het project zal morgen gestaag lopen aangezien dinsdag mijn pinpas is ingeslikt door de muur, heb nu een nieuwe pas maar nog geen pincode, dus word er maandag weer geshopt!