Ben nu uiteindelijk toch overstag gegaan met de gti uit Dordrecht (dealer Nederhof).
Het gaat hier om een Phase II uit '97 met net 1 ton op de teller.. hij staat keurig in de lak, bijna helemaal origineel en is een stuk sneller als m'n 1.6 :).. die overigens nog te koop staat : https://link.marktplaats.nl/380614980.
De dealer had zelf al heel veel gedaan om de tik die in de motor zit (zie topic 306 gti, bij aankoopadviezen), eruit te krijgen; de waterpomp, klepstoters, koppakking, distrubutie, spanrollen, in- en uitlaatkleppen zijn al vervangen.
volgens onze monteur zou er iets zijn met de cilinderkop. deze probeer ik volgende week te laten vervangen.
Ik ben niet van plan er veel aan te gaan doen, hetgene wat er wel aan gedaan is:
- Sebring uitlaatje
- een flinke luchtfilter (K&N ?)
Zelf zou ik het mooi vinden als er gouden strips langs de portieren komen, en de koplampen vervangen door een set van een Phase III :P .
Ben er zelf tevreden mee, moet wel zeggen dat het hard gaat met de benzine maarja wat wil je dan :D !
Het gaat hier om een Phase II uit '97 met net 1 ton op de teller.. hij staat keurig in de lak, bijna helemaal origineel en is een stuk sneller als m'n 1.6 :).. die overigens nog te koop staat : https://link.marktplaats.nl/380614980.
De dealer had zelf al heel veel gedaan om de tik die in de motor zit (zie topic 306 gti, bij aankoopadviezen), eruit te krijgen; de waterpomp, klepstoters, koppakking, distrubutie, spanrollen, in- en uitlaatkleppen zijn al vervangen.
volgens onze monteur zou er iets zijn met de cilinderkop. deze probeer ik volgende week te laten vervangen.
Ik ben niet van plan er veel aan te gaan doen, hetgene wat er wel aan gedaan is:
- Sebring uitlaatje
- een flinke luchtfilter (K&N ?)
Zelf zou ik het mooi vinden als er gouden strips langs de portieren komen, en de koplampen vervangen door een set van een Phase III :P .
Ben er zelf tevreden mee, moet wel zeggen dat het hard gaat met de benzine maarja wat wil je dan :D !