Hallo,
Ik ben hier nieuw, heb gisteren een 306 1.4 XR op LPG uit 2000 gekocht, nieuwe koppeling, grote beurt en nieuwe APK gehad.
Gisteren 200 kilometer gereden, niks aan de hand, uurtje stil gestaan, weer verder gereden, na 500 meter de motor op dik 100 graden en het stop lampje ging branden, direct gestopt er kwam allemaal koelvloeistof uit de overloop van de radiateur, ik vreesde voor het ergste....
Route mobiel gebeld, waren er binnen 20 minuten en de monteur ontdekte dat de thermostaat niet open sprong en dus het koelvloeistof niet circuleerde waardoor de radiateur koud bleef en het blok heet. Hij heeft de thermostaat open geknipt en weer terug geplaatst, zo zijn we met een zeer koud blijvenden motor op gas nog 100 km weer naar huis gereden.
Nu dus de vraag; klinkt dit aannemelijk of kunnen er nog meer dingen aan de hand zijn?
En wat kost een thermostaat en is die makkelijk te vervangen?
Ben benieuwd,
Martijn
Ik ben hier nieuw, heb gisteren een 306 1.4 XR op LPG uit 2000 gekocht, nieuwe koppeling, grote beurt en nieuwe APK gehad.
Gisteren 200 kilometer gereden, niks aan de hand, uurtje stil gestaan, weer verder gereden, na 500 meter de motor op dik 100 graden en het stop lampje ging branden, direct gestopt er kwam allemaal koelvloeistof uit de overloop van de radiateur, ik vreesde voor het ergste....
Route mobiel gebeld, waren er binnen 20 minuten en de monteur ontdekte dat de thermostaat niet open sprong en dus het koelvloeistof niet circuleerde waardoor de radiateur koud bleef en het blok heet. Hij heeft de thermostaat open geknipt en weer terug geplaatst, zo zijn we met een zeer koud blijvenden motor op gas nog 100 km weer naar huis gereden.
Nu dus de vraag; klinkt dit aannemelijk of kunnen er nog meer dingen aan de hand zijn?
En wat kost een thermostaat en is die makkelijk te vervangen?
Ben benieuwd,
Martijn
Er is voor elk probleem een oplossing.