handig topicje miss voor wie witte tellerplaten wil met blauw licht,wie gewoon wat lampjes moet vervangen, of tellers vervangen door een exemplaar met toerenteller ipv klok...
hoe ga je te werk voor het verwijderen:
1) stuur mag erin blijven, zet het best zo laag mogelijk.
2) kappen rond je bedieningshendels (knipperlicht en ruitenwisser) haal je eraf door 2 torxvijzen te lossen onderaan. Onderste kap mag blijven hangen.
3) de bedieningshendels kan je uit hun houders schuiven :telkens 2 kleine torxvijsjes los maken.
4) plastic deel voor je teller maak je weer torxjes los bovenaan en onderaan (4 in totaal dacht ik). verwijder hierna dat stuk door het naar u toe te trekken.
5) nu kom je bij de tellerunit, verwijder bovenaan 1 torx, onderaan 2.
6) trek de tellerunit wat naar je toe en verwijder de fiches achteraan.
7) manoeuvreer de tellerunit zo dat je langs rechts hem eruit haalt.
links is teweinig plaats. Het kan helpen je stuur wat te bewegen.
Als je het goed doet valt ie er bijna uit op een bepaald moment. Kutwerk
Lampjes vervangen
Als dit je doel was: tellerunit omdraaien en tadaa, de zwarte dingetjes zijn al je lampjes.
Opgelet: als je deze vervangt door blauwe zonder iets aan je originele tellerplaten te doen, zal je geen blauw licht krijgen!
Nieuwe tellerunit steken:
Oude tellerunit eruit en herhaal vermelde procedure omgekeerd met nieuwe tellerunit.
Als je toerenteller exemplaar ipv klok exemplaar wil steken eerst kijken of je de voorzieningen ervoor hebt.
Bij mij was het gelukkig plug and play 8)
Kijk alvorens alles weer vast te maken na of alles werkt van belichting en metertjes! :evil: :!: :oops:
witte tellerplaten met blauw licht
heb ik geen ervaring mee dus verbeter me indien nodig.
Kheb wel al gelezen dat het zo moet (met vork enzo).
Ik begin met de gedachte dat je tellerunit los voor je ligt.
1) Het 'glas'deel moet van je tellers af. Vijs 3 kleine torxjes los achteraan bij de lampjes.
verder moet je wat klemmetjes losmaken. Als het niet lukt ben je vast een torxje vergeten
2) met een vork ga je onder je tellernaald van zowel snelheid/toeren/temp./benzine en je 'lift' de naalden eraf.
3) de platen zelf hangen nog vast met torxjes en vijsjes. Losmaken dus en platen verwijderen.
4) installeer nieuwe platen en zet je naalden er weer op.
5) achteraan het paneel vervang je de lampjes door exemplaren in de kleuren die je wilt.
6) 'glas'deel er weer op.
7) dan verwijderingsprocedure omgekeerd
Als het goed is heb je dan andere tellerplaten met blauw of wat dan ook licht.
Klinkt miss moeilijk maar is het echt niet.
henky306 zie ook:
https://www.306-forum.nl/viewtopic.php?t=906
hoe ga je te werk voor het verwijderen:
1) stuur mag erin blijven, zet het best zo laag mogelijk.
2) kappen rond je bedieningshendels (knipperlicht en ruitenwisser) haal je eraf door 2 torxvijzen te lossen onderaan. Onderste kap mag blijven hangen.
3) de bedieningshendels kan je uit hun houders schuiven :telkens 2 kleine torxvijsjes los maken.
4) plastic deel voor je teller maak je weer torxjes los bovenaan en onderaan (4 in totaal dacht ik). verwijder hierna dat stuk door het naar u toe te trekken.
5) nu kom je bij de tellerunit, verwijder bovenaan 1 torx, onderaan 2.
6) trek de tellerunit wat naar je toe en verwijder de fiches achteraan.
7) manoeuvreer de tellerunit zo dat je langs rechts hem eruit haalt.
links is teweinig plaats. Het kan helpen je stuur wat te bewegen.
Als je het goed doet valt ie er bijna uit op een bepaald moment. Kutwerk
Lampjes vervangen
Als dit je doel was: tellerunit omdraaien en tadaa, de zwarte dingetjes zijn al je lampjes.
Opgelet: als je deze vervangt door blauwe zonder iets aan je originele tellerplaten te doen, zal je geen blauw licht krijgen!
Nieuwe tellerunit steken:
Oude tellerunit eruit en herhaal vermelde procedure omgekeerd met nieuwe tellerunit.
Als je toerenteller exemplaar ipv klok exemplaar wil steken eerst kijken of je de voorzieningen ervoor hebt.
Bij mij was het gelukkig plug and play 8)
Kijk alvorens alles weer vast te maken na of alles werkt van belichting en metertjes! :evil: :!: :oops:
witte tellerplaten met blauw licht
heb ik geen ervaring mee dus verbeter me indien nodig.
Kheb wel al gelezen dat het zo moet (met vork enzo).
Ik begin met de gedachte dat je tellerunit los voor je ligt.
1) Het 'glas'deel moet van je tellers af. Vijs 3 kleine torxjes los achteraan bij de lampjes.
verder moet je wat klemmetjes losmaken. Als het niet lukt ben je vast een torxje vergeten
2) met een vork ga je onder je tellernaald van zowel snelheid/toeren/temp./benzine en je 'lift' de naalden eraf.
3) de platen zelf hangen nog vast met torxjes en vijsjes. Losmaken dus en platen verwijderen.
4) installeer nieuwe platen en zet je naalden er weer op.
5) achteraan het paneel vervang je de lampjes door exemplaren in de kleuren die je wilt.
6) 'glas'deel er weer op.
7) dan verwijderingsprocedure omgekeerd
Als het goed is heb je dan andere tellerplaten met blauw of wat dan ook licht.
Klinkt miss moeilijk maar is het echt niet.
henky306 zie ook:
https://www.306-forum.nl/viewtopic.php?t=906