Ik ben Tim, 24 jaar en kom uit Weert.
Als kind ben ik veel rondgereden in Peugeots en andere Franse auto's (405, 406, bx, zx, clio, nevada, kangoo), nu heb ik dan eindelijk mijn eigen leeuw.
Sinds een aantal weken heb ik een metallic blauwe driedeurs 306 XSI uit 1994.
Gezien de prijs van € 300,00 mag er nog het een en ander aan gebeuren.
Als eerste is de loslatende blanke lak op de motorkap en schermen voor aan de beurt. Op de schermen begint het net, de motorkap is al helemaal vaal en zal gespoten of vervangen moeten worden.
Daarnaast liggen er stale velgen (15" 195) met 3 wieldoppen onder. Misschien dat er Mi16 velgen onder komen (als die passen), anders de originele XSI velgen.
Uiteraard mag het interieur ook wat aandacht, hoewel het er nog verassend netjes uit ziet voor een auto uit '94.
Over een tijdje kan ik misschien eens kijken of er wat meer uit het blok te halen is, maar voor nu is dat nog niet nodig.
Daarentegen heeft de vorige eigenaar aardig werk aan de auto gehad. Kapotte radiator zorde voor heet blok en hij heeft toen de radiator, waterpomp en koppakking vervangen. Omdat het blok er toch uit lag heeft hij gelijk de distributieriem gedaan. Ook de brandstofpomp is toen vervangen, net als de koppeling.
Er staat nu 255k op te teller, maar het blok loopt en klinkt heerlijk. Voldoende trekkracht, ook op hoge toeren.
Enig probleem is het warme starten wat ik in een ander topic heb gepost.
Foto van het beestje:
![[Afbeelding: w8I6m-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2010/12/w8I6m-1.jpg)
Hier issie nat en zie je de kleur van de motorkap niet goed, 't is echt een stuk erger.
Als kind ben ik veel rondgereden in Peugeots en andere Franse auto's (405, 406, bx, zx, clio, nevada, kangoo), nu heb ik dan eindelijk mijn eigen leeuw.
Sinds een aantal weken heb ik een metallic blauwe driedeurs 306 XSI uit 1994.
Gezien de prijs van € 300,00 mag er nog het een en ander aan gebeuren.
Als eerste is de loslatende blanke lak op de motorkap en schermen voor aan de beurt. Op de schermen begint het net, de motorkap is al helemaal vaal en zal gespoten of vervangen moeten worden.
Daarnaast liggen er stale velgen (15" 195) met 3 wieldoppen onder. Misschien dat er Mi16 velgen onder komen (als die passen), anders de originele XSI velgen.
Uiteraard mag het interieur ook wat aandacht, hoewel het er nog verassend netjes uit ziet voor een auto uit '94.
Over een tijdje kan ik misschien eens kijken of er wat meer uit het blok te halen is, maar voor nu is dat nog niet nodig.
Daarentegen heeft de vorige eigenaar aardig werk aan de auto gehad. Kapotte radiator zorde voor heet blok en hij heeft toen de radiator, waterpomp en koppakking vervangen. Omdat het blok er toch uit lag heeft hij gelijk de distributieriem gedaan. Ook de brandstofpomp is toen vervangen, net als de koppeling.
Er staat nu 255k op te teller, maar het blok loopt en klinkt heerlijk. Voldoende trekkracht, ook op hoge toeren.
Enig probleem is het warme starten wat ik in een ander topic heb gepost.
Foto van het beestje:
![[Afbeelding: w8I6m-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2010/12/w8I6m-1.jpg)
Hier issie nat en zie je de kleur van de motorkap niet goed, 't is echt een stuk erger.