Ik heb een 306 XSI 2.0 BELFORT. Sinds enige tijd begint mijn stuur te trillen als een gek als ik rem (vooral bij hard remmen). Het kan niet liggen aan de uitbalancering van mijn wielen. Wie weet een mohelijke oorzaak
kan je schijven af laten draaien voor minder dan de kosten van nieuwe schijven? nieuwe set kost je ong. 70-80 euro.als je 50 euro moet betalen om die schiven af te laten draaien zou ik nog voor de nieuwe kiezen, al was het voor het gemak dat je die gewoon kan bestellen.
Schijven afdraaien is alleen bedoeld voor de rand
ga je de hele schijf afdraaien dan word die dunner wat meer wrijvijng en hitte veroorzaakt
gevolg zal zeer WS een vastloper zijn en ben je een meervoud kwijt aan kosten.
^^^^ ben ik niet met je eens. dat valt wel mee.. in de garage meerdere keren een schijf van binnen naar buiten over het gehele vlak afgedraaid... kan best.. er gaan geen centimeters af... is maar een paar milimeter...
Klinkt inderdaad als kromme schijven.
Heb precies hetzelfde gehad, het enige wat werkt is een setje nieuwe schijven.
Af laten draaien zou ik niet aan beginnen, zo duur zijn nieuwe remschijven ook weer niet. ;)
kan het misschien ook nog een stuurstang met speling zijn?
Eventjes een klein detail. Door afdraaien van schijven veranderd er in principe niks aan de wrijvingscoefficient van het materiaal. Meer wrijving is dus niet waar en meer hitte ook niet. De hitte moet alleen door minder materiaal worden afgevoerd wat wel weer consequenties kan hebben zoals kromtrekken. Maar als je er 0,5 mm af draait dan is de kans groot dat je de dikteverschillen er al uit hebt en als je dan nog binnen de tolerantie (APK) zit dan is er niks aan de hand.
Spoorstang lijkt mij uitgesloten, dan zou dit ook bij "gewoon" remmen en sturen moeten voorkomen.
Was gister nog ff in discussie met Henk over schijven slijpen.
Juist waar jij het ook over hebt.
"gekoelde" (Schijven met gaten) kun je idd afdraaien, een volle plaat zoals je zelf vermeld kan,
de kans dat deze eerder weer krom trekt is toch zeer groot aanwezig.
dan blijft nog de vraag, wil je de APK tolerantie of zeker gaan voor je eigen veiligheid.