Hallo allemaal,
ik ben Rick, 32 jaar oud, woon in Rotterdam, en dacht laat ik me maar eens netjes voorstellen.
Hallo, ik ben Rick, aangenaam....:D
Afijn, heb sinds eind november een 1.6 XT Break uit 1999 met toen op de teller een schappelijke +151000km's. Buiten een Deuk in de achterklep en kapotte linker mistlamp na, niets mee aan de hand. (heb ze weleens anders gehad) Ik zal jullie (nog) niet vervelen met de lijst aan auto's die ik hiervoor heb gehad, maar kan wel melden dat dit mijn 3e Fransoos is. (5GT turbo en een AX GT). Aangezien mijn vader al jaren probleemloos rondrijdt in een 106, leek de stap naar een 306 niet zo onverstandig.
Ik heb wat aanpassingen op stapel staan, w.o. het vervangen van de achterklep (op de sloop hadden ze toevallig een break in mijn kleur staan, dus die klep heb ik maar meteen mee gekaapt. Scheelt weer uitdeuken etc.)
De afgelopen dagen ben ik aan het knutselen geweest aan een air intake voor mijn 306. Het is een intake van een Honda Civic 1.4 (EP/EU) die een maat van mij over had. Zelf de aansluitnippel voor de stappenmotor gemaakt met een rubberen carrosserie doorvoer en een kunststof steunbus uit de bouwmarkt. Ben nog aan het wachten op de silicone koppelstuk voor montage op de inlaat (ebay). De carterontluchting wordt niet aangesloten op de intake, maar zal uitademen via een breather filter.(op termijn via een oil catch can/tank). De filter is van het type foam en is van Raid HP.
Pfffoe, wat een verhaal. Ik zal maar even wat foto's tonen. Het eindresultaat komt wel in een andere thread.
Groetjes,
Rick
ik ben Rick, 32 jaar oud, woon in Rotterdam, en dacht laat ik me maar eens netjes voorstellen.
Hallo, ik ben Rick, aangenaam....:D
Afijn, heb sinds eind november een 1.6 XT Break uit 1999 met toen op de teller een schappelijke +151000km's. Buiten een Deuk in de achterklep en kapotte linker mistlamp na, niets mee aan de hand. (heb ze weleens anders gehad) Ik zal jullie (nog) niet vervelen met de lijst aan auto's die ik hiervoor heb gehad, maar kan wel melden dat dit mijn 3e Fransoos is. (5GT turbo en een AX GT). Aangezien mijn vader al jaren probleemloos rondrijdt in een 106, leek de stap naar een 306 niet zo onverstandig.
Ik heb wat aanpassingen op stapel staan, w.o. het vervangen van de achterklep (op de sloop hadden ze toevallig een break in mijn kleur staan, dus die klep heb ik maar meteen mee gekaapt. Scheelt weer uitdeuken etc.)
De afgelopen dagen ben ik aan het knutselen geweest aan een air intake voor mijn 306. Het is een intake van een Honda Civic 1.4 (EP/EU) die een maat van mij over had. Zelf de aansluitnippel voor de stappenmotor gemaakt met een rubberen carrosserie doorvoer en een kunststof steunbus uit de bouwmarkt. Ben nog aan het wachten op de silicone koppelstuk voor montage op de inlaat (ebay). De carterontluchting wordt niet aangesloten op de intake, maar zal uitademen via een breather filter.(op termijn via een oil catch can/tank). De filter is van het type foam en is van Raid HP.
Pfffoe, wat een verhaal. Ik zal maar even wat foto's tonen. Het eindresultaat komt wel in een andere thread.
Groetjes,
Rick