Nu ben ik er bekend mee dat de oliedrukmeter niet erg betrouwbaar is van de 306jes, maar mijn meter geeft nu wel heel rare waarden weer.
Bij koude start geeft hij gewoon zoals het hoort hoge druk aan (+- 7 bar)
Motor loopt gewoon goed, oliepijl is ook. perfect
Echter sinds een paar dagen, als de motor redelijk warm is geeft hij dit aan:
Ik weet het, erg slechte foto, maar hij geeft ongeveer 1bar aan bij stationair:
Tijdens het rijden is hij wel een stuk hoger dan bij stationair (+-4bar), dus het is niet zo dat hij helemaal niks meer doet.
Ook tijdens het rijden begint hij af en toe heen en weer te schommelen.
Hoe kom ik erachter of het de sensor is of dat de oliedruk daadwerkelijk zo laag is? Zo'n lage oliedruk kan natuurlijk nooit gezond zijn voor de motor.
Voorheen nooit problemen hiermee gehad, ook geen andere olie oid. de laatste tijd. Voor zover ik me kan herinneren gaf hij eerder stationair (bij warme motor) iets van 3/4 bar aan
Het gaat om een fase 1 Gti trouwens.
Bij koude start geeft hij gewoon zoals het hoort hoge druk aan (+- 7 bar)
Motor loopt gewoon goed, oliepijl is ook. perfect
Echter sinds een paar dagen, als de motor redelijk warm is geeft hij dit aan:
Ik weet het, erg slechte foto, maar hij geeft ongeveer 1bar aan bij stationair:
Tijdens het rijden is hij wel een stuk hoger dan bij stationair (+-4bar), dus het is niet zo dat hij helemaal niks meer doet.
Ook tijdens het rijden begint hij af en toe heen en weer te schommelen.
Hoe kom ik erachter of het de sensor is of dat de oliedruk daadwerkelijk zo laag is? Zo'n lage oliedruk kan natuurlijk nooit gezond zijn voor de motor.
Voorheen nooit problemen hiermee gehad, ook geen andere olie oid. de laatste tijd. Voor zover ik me kan herinneren gaf hij eerder stationair (bij warme motor) iets van 3/4 bar aan
Het gaat om een fase 1 Gti trouwens.