Hallo beste liefhebbers,
Zoals dat gebruikelijk is op een forum met nieuwe leden doe ik dat ook braaf hier.
Mijn naam is Ferdinand Musch, getrouwd met Bianca en vader van 2 stoere jongens en een lekker eigenwijs meisje.
Ik ben niet geheel onbekend met de franse tuf; al sinds het behalen van mijn roze papiertje rij ik al met Peugeot, en zelfs vanaf het begin al met een 205.
Mijn carriere begon in een '90er 205 XS. Heerlijk ding, en niet kapot te krijgen. Lekkere vlotte verschijning in een GTi uitgevoerde body. Met deze auto heb ik in 3 jaar tijd 65.000km afgelegd.
Toen kreeg ik in 2003 een rode 205 1.9 GTi aangeboden. Helemaal origineel, met 112K op de teller, echter wel geïmporteerd uit het land van de oosterburen. De motor was niet helemaal top, echter prima mee te rijden. Achteraf kleprubbers verrot, zuigerveren versleten. Conclusie was dat de motor vaak al koud op hoge snelheid was gereden. De 8v motor heb ik eigenhandig vervangen voor een 2.0T motor uit een Citroen XM, Een beul van een auto was geboren. Veel plezier van de auto gehad, waarbij de circuit aspiraties begonnen op te spelen. In tussentijd ben ik ook meer in het clubleven gaan doen, en daarbij ben ik ook 1 jaar voorzitter geweest van de Peugeot GTi Club Nederland. Dit was een leuke maar tijdrovende functie, welke ik uiteindelijk moest laten varen vanwege tijdgebrek. Om de 205 (en mijn eigen portemonnee) enigszins te ontzien heb ik in 2007 een 106 XSi gekocht met de ontiegelijk lage km-stand van 42.000km... Een miami blue die werkelijk als nieuw was. Zelfs de origineel uitlaat en de Pirelli P600 bandjes zaten er nog op. Een fantastisch mooie 106 heb ik met veel plezier 53K in gereden. De 106 is uiteindelijk vanwege gezinsuitbreiding in 2010 verkocht. Hiervoor is een Audi A4 Avant 1.8T 20v S-Line voor in de plaats gekomen. Ik wilde dus weer meer gaan rijden in de 205, maar een verbruik van 1 op 6 a 7, was het fungehalte aan de dure kant. Ik heb uiteindelijk in 2008 de keus gemaakt heb om de 2.0T motor te gaan vervangen voor een 2.0 16v RFS uit de 306 GTi. Deze ombouw is door Leeuwenservice in Nijkerk uitgevoerd (incl een koprevisie) ten volle tevredenheid. De RFS heeft nu 35K in de 205 gedraaid zonder ook maar 1 mankementje. Inmiddels is deze machien omgebouwd tot circuitracer. Het 205 gehalte is daarnaast in 2016 uitgebreid met een rode CTi. Deze is in een hele mooie nette staat. Ik heb de auto voorzien van een set Ronal Postert velgen en een RFS motor met bak uit een Xsara coupe VTS. Heerlijke sleeper om met mooi weer lekker te cruisen
Nu zou je zeggen; Een BMW 325i touring, een 205 GTi en een 205 CTi daar zit je prima mee, echter moet mijn vrouw ook werken en de kindjes op halen enzovoorts enzovoorts. Conclusie; ik moest er een goede daily driver bij hebben, en dat zou natuurlijk een Peugeot moeten worden.
Dat is gelukt; Een 306 GTi-6. We zijn vaak gek op foto's;
Veel kijkplezier!
![[Afbeelding: dsc00012nz-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/dsc00012nz-1.jpg)
![[Afbeelding: afb010-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/afb010-1.jpg)
![[Afbeelding: DSC09735-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/DSC09735-1.jpg)
![[Afbeelding: DSC09746-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/DSC09746-1.jpg)
Een hele mooie nette 306 GTi-6 in Lucifer Rouge
Kilometerstand: 130.000 NAP
Bouwjaar: 1997 (306 fase 2)
Opties:
- Regensensor,
- Airco met temp. regeling,
- Elektrische ramen,
- CV op afstand,
- Elektrisch verwarmde en verstelbare spiegels,
- In hoogte verstelbare bestuurdersstoel,
- Afneembare trekhaak,
- Elektrisch schuif en kanteldak.
Een hele nette auto met een volledige onderhoudshistorie erbij.
Ikke ben blij, en kan weer volop genieten van het wagenpark;
![[Afbeelding: 190520101747-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/190520101747-1.jpg)
De 106 XSi in nieuwstaat;
![[Afbeelding: P8160299-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P8160299-1.jpg)
![[Afbeelding: P8160301-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P8160301-1.jpg)
De 205 Turbo;
![[Afbeelding: P8160287-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P8160287-1.jpg)
![[Afbeelding: 02032009653-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/02032009653-1.jpg)
![[Afbeelding: P8160276-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P8160276-1.jpg)
Na ombouw naar RFS 16v;
![[Afbeelding: 06042009729-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/06042009729-1.jpg)
![[Afbeelding: P5060204-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P5060204-1.jpg)
![[Afbeelding: P5060196-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P5060196-1.jpg)
![[Afbeelding: 060920091236-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/060920091236-1.jpg)
![[Afbeelding: 060920091237-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/060920091237-1.jpg)
En als bekroning mocht hij ook op de grote dag mee;
![[Afbeelding: Afbeelding074-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/Afbeelding074-1.jpg)
![[Afbeelding: Afbeelding085-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/Afbeelding085-1.jpg)
Heel verhaal, zal vast mooi leesvoer zijn. Het gaat hier in hoofdzaak om;
![[Afbeelding: dsc00012nz-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/dsc00012nz-1.jpg)
Ik hoop dat ik hier een beetje mag meekijken met dit wagenpark.
Groet,
Ferdinand
Zoals dat gebruikelijk is op een forum met nieuwe leden doe ik dat ook braaf hier.
Mijn naam is Ferdinand Musch, getrouwd met Bianca en vader van 2 stoere jongens en een lekker eigenwijs meisje.
Ik ben niet geheel onbekend met de franse tuf; al sinds het behalen van mijn roze papiertje rij ik al met Peugeot, en zelfs vanaf het begin al met een 205.
Mijn carriere begon in een '90er 205 XS. Heerlijk ding, en niet kapot te krijgen. Lekkere vlotte verschijning in een GTi uitgevoerde body. Met deze auto heb ik in 3 jaar tijd 65.000km afgelegd.
Toen kreeg ik in 2003 een rode 205 1.9 GTi aangeboden. Helemaal origineel, met 112K op de teller, echter wel geïmporteerd uit het land van de oosterburen. De motor was niet helemaal top, echter prima mee te rijden. Achteraf kleprubbers verrot, zuigerveren versleten. Conclusie was dat de motor vaak al koud op hoge snelheid was gereden. De 8v motor heb ik eigenhandig vervangen voor een 2.0T motor uit een Citroen XM, Een beul van een auto was geboren. Veel plezier van de auto gehad, waarbij de circuit aspiraties begonnen op te spelen. In tussentijd ben ik ook meer in het clubleven gaan doen, en daarbij ben ik ook 1 jaar voorzitter geweest van de Peugeot GTi Club Nederland. Dit was een leuke maar tijdrovende functie, welke ik uiteindelijk moest laten varen vanwege tijdgebrek. Om de 205 (en mijn eigen portemonnee) enigszins te ontzien heb ik in 2007 een 106 XSi gekocht met de ontiegelijk lage km-stand van 42.000km... Een miami blue die werkelijk als nieuw was. Zelfs de origineel uitlaat en de Pirelli P600 bandjes zaten er nog op. Een fantastisch mooie 106 heb ik met veel plezier 53K in gereden. De 106 is uiteindelijk vanwege gezinsuitbreiding in 2010 verkocht. Hiervoor is een Audi A4 Avant 1.8T 20v S-Line voor in de plaats gekomen. Ik wilde dus weer meer gaan rijden in de 205, maar een verbruik van 1 op 6 a 7, was het fungehalte aan de dure kant. Ik heb uiteindelijk in 2008 de keus gemaakt heb om de 2.0T motor te gaan vervangen voor een 2.0 16v RFS uit de 306 GTi. Deze ombouw is door Leeuwenservice in Nijkerk uitgevoerd (incl een koprevisie) ten volle tevredenheid. De RFS heeft nu 35K in de 205 gedraaid zonder ook maar 1 mankementje. Inmiddels is deze machien omgebouwd tot circuitracer. Het 205 gehalte is daarnaast in 2016 uitgebreid met een rode CTi. Deze is in een hele mooie nette staat. Ik heb de auto voorzien van een set Ronal Postert velgen en een RFS motor met bak uit een Xsara coupe VTS. Heerlijke sleeper om met mooi weer lekker te cruisen

Nu zou je zeggen; Een BMW 325i touring, een 205 GTi en een 205 CTi daar zit je prima mee, echter moet mijn vrouw ook werken en de kindjes op halen enzovoorts enzovoorts. Conclusie; ik moest er een goede daily driver bij hebben, en dat zou natuurlijk een Peugeot moeten worden.
Dat is gelukt; Een 306 GTi-6. We zijn vaak gek op foto's;
Veel kijkplezier!
![[Afbeelding: dsc00012nz-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/dsc00012nz-1.jpg)
![[Afbeelding: afb010-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/afb010-1.jpg)
![[Afbeelding: DSC09735-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/DSC09735-1.jpg)
![[Afbeelding: DSC09746-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/DSC09746-1.jpg)
Een hele mooie nette 306 GTi-6 in Lucifer Rouge
Kilometerstand: 130.000 NAP
Bouwjaar: 1997 (306 fase 2)
Opties:
- Regensensor,
- Airco met temp. regeling,
- Elektrische ramen,
- CV op afstand,
- Elektrisch verwarmde en verstelbare spiegels,
- In hoogte verstelbare bestuurdersstoel,
- Afneembare trekhaak,
- Elektrisch schuif en kanteldak.
Een hele nette auto met een volledige onderhoudshistorie erbij.
Ikke ben blij, en kan weer volop genieten van het wagenpark;
![[Afbeelding: 190520101747-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/190520101747-1.jpg)
De 106 XSi in nieuwstaat;
![[Afbeelding: P8160299-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P8160299-1.jpg)
![[Afbeelding: P8160301-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P8160301-1.jpg)
De 205 Turbo;
![[Afbeelding: P8160287-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P8160287-1.jpg)
![[Afbeelding: 02032009653-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/02032009653-1.jpg)
![[Afbeelding: P8160276-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P8160276-1.jpg)
Na ombouw naar RFS 16v;
![[Afbeelding: 06042009729-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/06042009729-1.jpg)
![[Afbeelding: P5060204-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P5060204-1.jpg)
![[Afbeelding: P5060196-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/P5060196-1.jpg)
![[Afbeelding: 060920091236-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/060920091236-1.jpg)
![[Afbeelding: 060920091237-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/060920091237-1.jpg)
En als bekroning mocht hij ook op de grote dag mee;
![[Afbeelding: Afbeelding074-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/Afbeelding074-1.jpg)
![[Afbeelding: Afbeelding085-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/Afbeelding085-1.jpg)
Heel verhaal, zal vast mooi leesvoer zijn. Het gaat hier in hoofdzaak om;
![[Afbeelding: dsc00012nz-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/dsc00012nz-1.jpg)
Ik hoop dat ik hier een beetje mag meekijken met dit wagenpark.
Groet,
Ferdinand