Hee!
Ik ben Tim en kom uit Tilburg. Ben nieuw hier op het forum en dacht laat ik me eigen is voorstellen!
Ben vorig jaar Juli begonnen met een Peugeot 306 2.0 8V XSI uit 1995 net na het halen van mijn rijbewijs.
Ik merkte eigenlijk al gelijk dat Peugeot hele fijne auto's maakt;)
Er is verder niet veel aangedaan behalve Angel Eyes en dat maakt de auto al een stuk sportiever maarrr deze is nu niet meer in mijn bezit, mijn vader kreeg er toch wel een beetje een zwak voor en heeft hem overgenomen en scheurt er nu lekker mee door de stad en naar zijn werk (wel na een revisie door een lekke koppakking maarja dat kan nou eenmaal gebeuren na achterstalig onderhoud door de eigenaar die weer voor mij de XSI had).
Nu ben ik de trote eigenaar van een Peugeot 306 2.0 16V GTI-6 uit 1997:D
Rij er nu sinds 3 weken mee rond en ben er echt voor gevallen, wat een fantastische auto! De GTI-6 is door de vorige eigenaren gechipt en er is een powerfilter op gelegt waardoor de auto geschat 185pk heeft.
Ff een paar foto'tjes:
![[Afbeelding: FotoW8MJCHAID-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoW8MJCHAID-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoY7SH7ZELD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoY7SH7ZELD-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoSN4O6HG4D-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoSN4O6HG4D-1.jpg)
![[Afbeelding: Foto7CZCHBWQD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/Foto7CZCHBWQD-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoXHHFFVDQD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoXHHFFVDQD-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoTV6NWEAXD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoTV6NWEAXD-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoE4P6EFF3D-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoE4P6EFF3D-1.jpg)
De geluidsinstallatie en de hoedeplank zijn door de vorige eigenaar ingebouwd en heb zelf de voorspoiler er onderuit gehaald want helaas houdt de gemeente Tilburg heel veel van grote drempels waardoor het onmogelijk was om fatsoenlijk rond te rijden (met als gevolg dat er al beschadiging op zit...)
Verder is de auto 20k geleden compleet gereviseerd na een gebroken D-riem en altijd goed bijgehouden door de vorige eigenaar (grote beurten etc.).
Zelf had ik al begrepen dat er niet veel GTI-6 rondrijden dus had er niet veel verwacht in Tilburg totdat ik afgelopen week op mijn werk kwam en mijn mond open viel van verbazing dat een nieuwe collega een goede auto smaak heeft:D
2 Peugeot 306 2.0 16V GTI-6 uit 1997:
![[Afbeelding: FotoQQVMD7DPD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoQQVMD7DPD-1.jpg)
Hoop een leuke tijd op dit forum te hebben en veel te leren want er valt natuurlijk nog veel voor me te leren als beginnende rijder;)
Helaas is op dit moment de GTI-6 even stil gezet en rij ik weer in de 306 XSI rond. Kwam gisteren terug van Overloon en ontdekte een raar geschraap uit het motorblok.
Kap even op gegooit en heb het idee dat de waterpomp naar zijn grootje aan het gaan is. Morgenvroeg kan ik langs een revisiebedrijf van een kennis van me en dan gaat de 306 is even op de brug voor reparatie!
Nou ik denk dat ik me zo wel goed voorgestelt heb en nog een fijne avond iedereen!:D
Even een update over het schrapend geluid:
Vanmorgen 600 meter (800 meter totaal) voor het revisiebedrijf een
harde tjirp en een afslaande motor, gelijk op de rem gestampt en jawel hoor: de D-riem geknapt terwijl de motor compleet gereviseerd is 26.000km geleden...
Staat nu op de brug bij het revisiebedrijf, heb zelf al wa dingetjes gedaan zoals olie en koelvloeistof aftappen, dingen losgekoppelt etc.
Komende week wordt ie gemaakt door een monteur die gelukkig maar 15euro per uur vraagt mja het wordt nog steeds een duur grapje. Maarja wat kapot gaat moet wel gerepareerd worden dus hopelijk kan ik volgende week weer rond tuffen:( Een ding weet ik zeker en dat is dat er een verzwaarde D-riem op komt!
Een sippe GTI op de brug:
![[Afbeelding: FotoRU83GX86D-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoRU83GX86D-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoXE4HZQHVD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoXE4HZQHVD-1.jpg)
De Gti is prima gemaakt tot 10.000km verder en 4 NGK-bougies...
Het verhaal volgt.
Ik ben Tim en kom uit Tilburg. Ben nieuw hier op het forum en dacht laat ik me eigen is voorstellen!
Ben vorig jaar Juli begonnen met een Peugeot 306 2.0 8V XSI uit 1995 net na het halen van mijn rijbewijs.
Ik merkte eigenlijk al gelijk dat Peugeot hele fijne auto's maakt;)
Er is verder niet veel aangedaan behalve Angel Eyes en dat maakt de auto al een stuk sportiever maarrr deze is nu niet meer in mijn bezit, mijn vader kreeg er toch wel een beetje een zwak voor en heeft hem overgenomen en scheurt er nu lekker mee door de stad en naar zijn werk (wel na een revisie door een lekke koppakking maarja dat kan nou eenmaal gebeuren na achterstalig onderhoud door de eigenaar die weer voor mij de XSI had).
Nu ben ik de trote eigenaar van een Peugeot 306 2.0 16V GTI-6 uit 1997:D
Rij er nu sinds 3 weken mee rond en ben er echt voor gevallen, wat een fantastische auto! De GTI-6 is door de vorige eigenaren gechipt en er is een powerfilter op gelegt waardoor de auto geschat 185pk heeft.
Ff een paar foto'tjes:
![[Afbeelding: FotoW8MJCHAID-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoW8MJCHAID-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoY7SH7ZELD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoY7SH7ZELD-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoSN4O6HG4D-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoSN4O6HG4D-1.jpg)
![[Afbeelding: Foto7CZCHBWQD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/Foto7CZCHBWQD-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoXHHFFVDQD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoXHHFFVDQD-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoTV6NWEAXD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoTV6NWEAXD-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoE4P6EFF3D-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoE4P6EFF3D-1.jpg)
De geluidsinstallatie en de hoedeplank zijn door de vorige eigenaar ingebouwd en heb zelf de voorspoiler er onderuit gehaald want helaas houdt de gemeente Tilburg heel veel van grote drempels waardoor het onmogelijk was om fatsoenlijk rond te rijden (met als gevolg dat er al beschadiging op zit...)
Verder is de auto 20k geleden compleet gereviseerd na een gebroken D-riem en altijd goed bijgehouden door de vorige eigenaar (grote beurten etc.).
Zelf had ik al begrepen dat er niet veel GTI-6 rondrijden dus had er niet veel verwacht in Tilburg totdat ik afgelopen week op mijn werk kwam en mijn mond open viel van verbazing dat een nieuwe collega een goede auto smaak heeft:D
2 Peugeot 306 2.0 16V GTI-6 uit 1997:
![[Afbeelding: FotoQQVMD7DPD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoQQVMD7DPD-1.jpg)
Hoop een leuke tijd op dit forum te hebben en veel te leren want er valt natuurlijk nog veel voor me te leren als beginnende rijder;)
Helaas is op dit moment de GTI-6 even stil gezet en rij ik weer in de 306 XSI rond. Kwam gisteren terug van Overloon en ontdekte een raar geschraap uit het motorblok.
Kap even op gegooit en heb het idee dat de waterpomp naar zijn grootje aan het gaan is. Morgenvroeg kan ik langs een revisiebedrijf van een kennis van me en dan gaat de 306 is even op de brug voor reparatie!
Nou ik denk dat ik me zo wel goed voorgestelt heb en nog een fijne avond iedereen!:D
Even een update over het schrapend geluid:
Vanmorgen 600 meter (800 meter totaal) voor het revisiebedrijf een
harde tjirp en een afslaande motor, gelijk op de rem gestampt en jawel hoor: de D-riem geknapt terwijl de motor compleet gereviseerd is 26.000km geleden...
Staat nu op de brug bij het revisiebedrijf, heb zelf al wa dingetjes gedaan zoals olie en koelvloeistof aftappen, dingen losgekoppelt etc.
Komende week wordt ie gemaakt door een monteur die gelukkig maar 15euro per uur vraagt mja het wordt nog steeds een duur grapje. Maarja wat kapot gaat moet wel gerepareerd worden dus hopelijk kan ik volgende week weer rond tuffen:( Een ding weet ik zeker en dat is dat er een verzwaarde D-riem op komt!
Een sippe GTI op de brug:
![[Afbeelding: FotoRU83GX86D-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoRU83GX86D-1.jpg)
![[Afbeelding: FotoXE4HZQHVD-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/02/FotoXE4HZQHVD-1.jpg)
De Gti is prima gemaakt tot 10.000km verder en 4 NGK-bougies...
Het verhaal volgt.
-Peugeot 306 2.0 16V Gti 167pk Wiseco Exit
-Peugeot 106 1.6 8v XSi 100pk
-Peugeot 106 1.6 8v XSi 100pk