Hee ik heb sinds 3 weken een 306 GTI uit '97 en gisteren
is er tot zware frustraties de D-riem geknapt.
Nou blijkt dat dit al de 3e keer is (1e en 2e eigenaar ook al) in 170.000km.
Heb een verzwaarde riem bestelt maar zou dit een mankement kunnen zijn aan het motorblok zelf wat nog niet boven water is gekomen?
De monteur vertelde me dat de riem zeker meer dan 26.000km had gelopen en deze was ook nog is op 2 plekken gescheurd.
Maak me in ieder geval er toch wel zorgen over want 3x in 170k is niet normaal.
Iemand misschien een idee wat hier het probleem kan zijn?
Hoop dat het in ieder geval niet nog een keer gebeurt want had zo'n klauw geld toch in een ander deel van de 306 willen stoppen:(
groetjes Tim!
is er tot zware frustraties de D-riem geknapt.
Nou blijkt dat dit al de 3e keer is (1e en 2e eigenaar ook al) in 170.000km.
Heb een verzwaarde riem bestelt maar zou dit een mankement kunnen zijn aan het motorblok zelf wat nog niet boven water is gekomen?
De monteur vertelde me dat de riem zeker meer dan 26.000km had gelopen en deze was ook nog is op 2 plekken gescheurd.
Maak me in ieder geval er toch wel zorgen over want 3x in 170k is niet normaal.
Iemand misschien een idee wat hier het probleem kan zijn?
Hoop dat het in ieder geval niet nog een keer gebeurt want had zo'n klauw geld toch in een ander deel van de 306 willen stoppen:(
groetjes Tim!
-Peugeot 306 2.0 16V Gti 167pk Wiseco Exit
-Peugeot 106 1.6 8v XSi 100pk
-Peugeot 106 1.6 8v XSi 100pk