Dit is inderdaad wel overdreven ja... Heb zelf wel eens met de leen-auto getest of alles wat er over werd beweert in de boekjes ook echt klopte en daar wat dingen aan toegevoegd
ABS, vering, acceleratie, topsnelheid, bochtengedrag etc. etc. Het maakte op de snelweg ook niet uit of je de deur open of dicht had terwijl je op z'n top reed
edwindr schreef:Als driften bewezen kan worden treed Artikel 5 wegenverkeerswet in werking? Gevaar voor andere op de weg ==> strafbaarfeit ==> wel zelf dokken?
Natuurlijk zal in het leencontract staan dat hij de auto als een "goede huisvader" moet behandelen.
Hoewel ik betwijfel of hij een boete voor driften krijgt, was immers niet op de openbare weg dus geen artikel 5.
Met een beetje slimme advocaat komt hij er af met een boete voor vernieling van andermans eigendom. (en wellicht rijontzegging voor de duur van ?? )
edwindr schreef:Als driften bewezen kan worden treed Artikel 5 wegenverkeerswet in werking? Gevaar voor andere op de weg ==> strafbaarfeit ==> wel zelf dokken?
Natuurlijk zal in het leencontract staan dat hij de auto als een "goede huisvader" moet behandelen.
Hoewel ik betwijfel of hij een boete voor driften krijgt, was immers niet op de openbare weg dus geen artikel 5.
Met een beetje slimme advocaat komt hij er af met een boete voor vernieling van andermans eigendom. (en wellicht rijontzegging voor de duur van ?? )
Zit volgens mij een zware motor in die auto dat ie zo met de motorkap naar beneden staat... zou zeggen dat als die op de kop staat dat ie dan op de dak moet staan
Dat is hem waarschijnlijk ook fataal geworden, denken dat je er verstand van hebt en dan een beetje overstuur in een weiland en hoppa rollen met die hap :D
Moet ook wel ff zeggen dat berichtgevingen tegenwoordig ook uit de mouw worden geschud i.p.v. verstand van zaken hebben.