Ik word de laatste tijd alle kanten op gegooid. En dan hoor ik weer je koppakking is lek en dan hoor ik weer waarschijnlijk weer niet. Om even heel duidelijk het probleem hier te vertellen typ ik het verhaal waarmee ik op dit moment precies mee te maken heb.
Ik krijg binnen in mijn auto een koevloeistof damp te ruiken. De kachel radiateur is naar mijn weten niet lek omdat er nergens in de auto vocht aan te treffen is. De kachel staat op dit moment uit en de ventilatoren staan uit, als nog ruik ik die damp van de koelvloeistof. ( de damp is erger te ruiken wanneer de motor warm is. ( wanneer ik de auto instap ruik je nog niks meestal pas tijdens het rijden)
Wanneer ik en kijkje neem in het expansievat zie ik dat de koelvloeistof bruin is, onder het dopje zit en witte mayonaise kleur spul. Het dopje van de motor olie is mooi schoon.
Ik heb ontdekt dat het koelvloeistof niveau de laatste tijd en beetje minder is geworden. Onder de radiateur trof ik en plasje aan van 2 bij 2 cm ongeveer. dit had ik 2 dagen geleden weggeveegd en pas 2 dagen later zat er weer en heel klein plasje van 2 bij 2 cm. In die twee dagen had ik ook nog gereden, op de eerste dag na het rijden was er niks te vinden onder de radiateur pas sinds vandaag zag ik weer dat plasje.
Verder heb ik geen last van witte rook uit de uitlaat. De temperatuur loopt op tot 100 graden en daalt vervolgens weer 5 graden en dan is het weer soms 100 graden wanneer ik weer hard rij. De geur van de koelvloeistof damp in de auto vind ik het ergst omdat ik hier hoofdpijn van krijg.
Lang verhaal ja ja, maar hiermee probeer ik zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat er nou precies gaande is.
Ik krijg binnen in mijn auto een koevloeistof damp te ruiken. De kachel radiateur is naar mijn weten niet lek omdat er nergens in de auto vocht aan te treffen is. De kachel staat op dit moment uit en de ventilatoren staan uit, als nog ruik ik die damp van de koelvloeistof. ( de damp is erger te ruiken wanneer de motor warm is. ( wanneer ik de auto instap ruik je nog niks meestal pas tijdens het rijden)
Wanneer ik en kijkje neem in het expansievat zie ik dat de koelvloeistof bruin is, onder het dopje zit en witte mayonaise kleur spul. Het dopje van de motor olie is mooi schoon.
Ik heb ontdekt dat het koelvloeistof niveau de laatste tijd en beetje minder is geworden. Onder de radiateur trof ik en plasje aan van 2 bij 2 cm ongeveer. dit had ik 2 dagen geleden weggeveegd en pas 2 dagen later zat er weer en heel klein plasje van 2 bij 2 cm. In die twee dagen had ik ook nog gereden, op de eerste dag na het rijden was er niks te vinden onder de radiateur pas sinds vandaag zag ik weer dat plasje.
Verder heb ik geen last van witte rook uit de uitlaat. De temperatuur loopt op tot 100 graden en daalt vervolgens weer 5 graden en dan is het weer soms 100 graden wanneer ik weer hard rij. De geur van de koelvloeistof damp in de auto vind ik het ergst omdat ik hier hoofdpijn van krijg.
Lang verhaal ja ja, maar hiermee probeer ik zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat er nou precies gaande is.