Sinds en korte tijd had ik dus het vermoeden dat mijn koppakking lek was. Maar ja gelukkig geen witte rook uit de uitlaat, geen koelvloeistof verlies en oliepeil bleef ook wel het zelfde naar mijn weten. ( trof wel en klein beetje olie in de koelvloeistof reservoir.) Dus vandaag ben ik maar aan de slag gegaan om uit te bekijken waar de olie vandaan kwam. Dus het volgende gedaan:
Ik alle koelvloeistof uit de radiateur laten lopen ( kleur groen) daarna gevuld met water en radiateur Flush van wynns. Vervolgens laten inwerken met de motor aan en minuutje of 10 met kachel aan en alles. Alles er uit laten lopen en doorgespoeld met water tot alles weer helder was.
Vervolgens nieuwe koevloeistof erin ( dit keer blauwe) zo alles ging goed en zo. Dus de motor gestart en nu komt er in eens witte rook uit de uitlaat:-/ Terwijl ik dit voor het verwisselen niet had, ik had dus een rondje gemaakt en het begon en beetje te stinken of zo, dus ik doe de motorkap open en zie dat er koelvloeistof uit het reservoir is gelopen.
Ik alle koelvloeistof uit de radiateur laten lopen ( kleur groen) daarna gevuld met water en radiateur Flush van wynns. Vervolgens laten inwerken met de motor aan en minuutje of 10 met kachel aan en alles. Alles er uit laten lopen en doorgespoeld met water tot alles weer helder was.
Vervolgens nieuwe koevloeistof erin ( dit keer blauwe) zo alles ging goed en zo. Dus de motor gestart en nu komt er in eens witte rook uit de uitlaat:-/ Terwijl ik dit voor het verwisselen niet had, ik had dus een rondje gemaakt en het begon en beetje te stinken of zo, dus ik doe de motorkap open en zie dat er koelvloeistof uit het reservoir is gelopen.