![[Afbeelding: vq6rr8-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/04/vq6rr8-1.jpg)
![[Afbeelding: 2lsxu9v-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/04/2lsxu9v-1.jpg)
Zweet iets olie, ernstig?
Ernstig niet, althans kan geen kwaad.
ff de kleppendeksel vervangen voordat je hele blok onder zit. Muschkie schreef:Die is helaas niet meer leverbaar voor een RFS die heeft toch hetzelfde blok als citroën ? linkje https://www.dgautomaterialen.com/c-981-2...0j4rs.aspx of deze, heeft ook veel op voorraad https://www.dgautomaterialen.com/c-981-2...0j4rs.aspx btw, ik bedoelde de pakking, niet de deksel zelf ![]()
@Muschkie,
Helemaal niet leverbaar meer? In NL niet of uberhaupt niet? @Bengel, Is alleen de pakking voldoende? De link die je plaatste, staat ook geen pakking voor de kleppendeksel tussen voorzover ik zie. Bij de xsara staat 97-2000, zijn er verschillen in met een 96'er rfs uit een 306? Er zal toch wel een oplossing hiervoor zijn? edit: hier bij de automaterialenzaak blijkbaar wel te krijgen? ![]() 306 2.0 16v gti xu10j4rs 120kw 12-1996 t/m 06-1997 036.161 Klepdekselpakking silicoon grijs 17.28 Elring
gewoon naar de brezan gaan voor onderelen ipv gelijk naar de stealer :)
aftermarket is er vaak nog zat te krijgen terwijl de dealer het niet meer kan (Wil) leveren.
Zal het niet zelf gaan vervangen, laat ik aan iemand anders over.
Schijnbaar is deze niet erg lastig verkrijgbaar. Komend weekend wordt er naar gekeken. ![]()
Ik dacht dat het om het kleppendeksel zelf ging
![]()
Moet de kleppendeksel zelf ook vervangen worden dan?
Ik neem aan, dat de pakking zelf voldoende is?
Er was volgens mij wel wat met de combi van pakking en deksel. Maar naar mijn idee kun je het ook doen met de zwarte pakkingkit die zo lekker stinkt:D
Rouge-Gti6 schreef:Moet de kleppendeksel zelf ook vervangen worden dan? op de foto zie ik de deksel zelf niet lekken, dus zou niet weten waarom. wat Muschkie zegt klopt ook, "vroeger" was het een combiset, pakking+deksel. (bij meerdere merken auto's) kun je geen pakking op de kop tikken, dan is de tip met die pakkingkit wel een aanrader. wel ff mond/neuskapje op :P
De pakking is blijkbaar nog te krijgen hier bij de automaterialenzaak.
![]() Dit weekend wordt er naar gekeken. Is het veel werk deze te vervangen uberhaupt? Zal wel toeval zijn, maar de motor lijkt stationair af en toe een beetje te schudden, kan dit hiermee te maken hebben? ![]()
vervangen, hooguit een 1uurtje
deksel er af, ff de randen opschonen, en terug bouten. aanhaalmoment weet ik ff niet. naar mijn idee heeft dit niets met je stationair te maken, zo erg is deze niet lek. vacuumslangetje ergens er af ?
Nee het lek valt inderdaad mee, lijkt op de foto zelfs heel iets erger dan het is.
Leek me ook al sterk, dat er een link te leggen was hiertussen. Puur toeval waarschijnlijk ;) Bedankt voor de raad heren!
Om nog even terug te komen op het onregelmatig lopen....
Sinds de warmte van gister en vandaag, loopt de motor amper nog! Zodra je ook maar het stationair toerental aantikt valt hij direct uit. Ik was op het moment nog 15km van huis verwijderd, dus je kan je ongeveer voorstellen hoe de reis is verlopen. Je moet echt constant gas geven omdat hij anders vrijwel meteen uitvalt. Nu ben ik bekend met het feit dat dit wellicht met de stappenmotor te maken heeft, maar in deze mate? Er valt eigenlijk vrijwel niet mee te rijden op dit moment. Gezien degene die er naar gaat kijken a.s. dinsdag pas tijd heeft en ik vrij afhankelijk ben van mijn auto als vervoer, vroeg ik me of ik hier in tussentijd zelf iets mee kan om hem enigszins rijdbaar te krijgen tot die tijd? Stappenmotor weet ik niet te vinden, laat staan schoon te maken. Accupolen uiteraard al los gehad, daarna tijdje op contact laten staan, en dan opnieuw pas starten. Helaas mocht dit ook niet helpen. Ik hoop natuurlijk op wijze raad/ervaring van o.a. Muschkie ![]() |
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
olie zweten onder dynamo | minderisbeter | 16 | 4,001 |
5th November 2014 om 15:26 Laatste bericht: minderisbeter |