![[Afbeelding: 2a8gpx2-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/05/2a8gpx2-1.jpg)
![[Afbeelding: 2nr1wqx-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/05/2nr1wqx-1.jpg)
![[Afbeelding: 2zs6wk8-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2011/05/2zs6wk8-1.jpg)
![[Afbeelding: 2919_306_1.jpg]](https://www.306-forum.nl/userpictures/2919_306_1.jpg)
Nummer 7 is de mistlicht relais.
Bovenstaande foto's dienen ter verduidelijking van mijn hieronder afgestoken verhaal:
Om bij grootlicht direct je mistlampen aan te schakelen, met behoud van het enkel schakelen van je mistlichten bij dim/stadlicht!, heb je het volgende nodig:
1 draad
1 diode (Zo'n ding dus)
De diode moet tussen de draad gesoldeerd worden.
Vervolgens heb je een draad met twee uiteinden, met een diode ertussen.
De ene kant moet aan de draad die positief signaal uitzend bij inwerking zetten van grootlicht (signaal bijft positief tot grootlicht uit gezet wordt).
De andere kant van de draad moet op de positief gestuurde draad van het relais, bij inschakeling van de mistlichten (ook deze draad blijft positief tot uitschakelen mistlichten). De draad kan het beste worden afgetakt aan de achterkant van de relais"klem".
Hiervoor moet je het paneeltje waarin je sleutel voor airbag passagier / de hoogte verstelling van je koplampen zit eruit. Vervolgens kan je met beleid de relais"klem" van achteruit door de opening van het panneeltje halen en de positief gestuurde draad van het mistlicht identificeren en vervolgens dus de draad met diode bijzetten.
Let bij het aansluiten van de draad goed op, hoe de diode tussen de draad zit. De stroom moet enkel van grootlicht naar het mistlicht kunnen en niet andersom!!!
Verder natuurlijk de draad mooi wegwerken en ty-rippen achter je dashboard. En genieten maar van het grootlicht in combi met mistlichten:
dit idee zegmaar:P
![[Afbeelding: clear.gif]](https://www.306-forum.nl/clear.gif)