Hallo allemaal,
Helemaal nieuw op dit forum en ook helemaal nieuw in het berijden van een Peugeot 306 XT 1.6 automaat uit 2000. Ik heb deze auto sinds kort in het bezit en er staat iets meer als een tonnetje op de teller. Ook ik constateer olielekkage aan de linkerkant (van de voorkant gezien). Het is echt minimaal, misschien 1 druppel na een ritje. Maar vind dit wel vervelend. Vandaag teruggeweest naar de garage waar ik 'm gekocht heb. Die heeft de boel aan de onderkant schoongemaakt en wat boutjes (van het carter) aangedraaid. Het koppakkingprobleem kon het volgens hun niet zijn. Waar de lekkage vandaan komt kan ik zelf ook niet goed zien want het blok ik best wel "bezweet". Vandaag niet meer met de auto gereden dus moet ik de komende dagen maar even checken of hij nog lekt, anders kan ik terug naar de garage. Op dit forum lees ik veel over het koppakking-probleem maar ben benieuwd of dit ook kan bij een auto uit 2000 met "maar" een tonnetje op de teller? Mocht het zo zijn, wat voor (groot) risico loop ik dan op dit moment?
Tot zover even. Alvast bedankt voor de reacties, Paul
Helemaal nieuw op dit forum en ook helemaal nieuw in het berijden van een Peugeot 306 XT 1.6 automaat uit 2000. Ik heb deze auto sinds kort in het bezit en er staat iets meer als een tonnetje op de teller. Ook ik constateer olielekkage aan de linkerkant (van de voorkant gezien). Het is echt minimaal, misschien 1 druppel na een ritje. Maar vind dit wel vervelend. Vandaag teruggeweest naar de garage waar ik 'm gekocht heb. Die heeft de boel aan de onderkant schoongemaakt en wat boutjes (van het carter) aangedraaid. Het koppakkingprobleem kon het volgens hun niet zijn. Waar de lekkage vandaan komt kan ik zelf ook niet goed zien want het blok ik best wel "bezweet". Vandaag niet meer met de auto gereden dus moet ik de komende dagen maar even checken of hij nog lekt, anders kan ik terug naar de garage. Op dit forum lees ik veel over het koppakking-probleem maar ben benieuwd of dit ook kan bij een auto uit 2000 met "maar" een tonnetje op de teller? Mocht het zo zijn, wat voor (groot) risico loop ik dan op dit moment?
Tot zover even. Alvast bedankt voor de reacties, Paul