Hallo ! Ik ben bezig om een een S16 blok in een XSI 2.0 8v '94 te zetten. Omdat hij aanzienlijk wat pk's meer krijgt wil ik graag weten wat ik aan de remmen moet aanpassen... Bijvoorbeeld ik wil de originele klauwen behouden. Wil alleen de schijven blokken en leidingen vervangen... wat raden jullie mij aan?
Schijven en klauwen horen op elkaar te passen anders werkt het niet.
Ik zelf raadt je de Brembo aan, ietsje duurder maar kwalitatief beter. https://www.carpartsprovider.com/index.p...=56&Itemid= Bengel schreef:Schijven en klauwen horen op elkaar te passen anders werkt het niet. Oke maar bedoel dat ik de originele klauwen wil laten zitten.. alleen blokken schijfen en leidingen vervangen.. dat kan toch met een sports performance kit van brembo ipv zo'n gt kit .
Met meer PK zou ik er toch een stel grotere remmen er op zetten.
Je wilt het 1, dan ook het ander goed doen. Veiligheid voor alles, lijkt me lullig om hier straks een bericht te lezen dat je auto in de poeier ligt omdat de remmen weigerden (lees het niet aan konden)
Met zoveel PK meer zijn grotere/betere klauwen wel gewenst. Met alleen schijven en blokken upgraden haal je niet heel veel meer winst, heb er ervaring mee met m'n Golf 1.8Gti ombouw naar getunede 1.8 G60 (139pk --> 228pk)
Veel veiliger om er toch een goed setje remmen onder te zetten. Ongeacht wat er gebeurd, je wilt altijd op tijd stil kunnen staan bij onverwachte situaties!
Weet niet hoeveel je te besteden hebt.
Een compleet setje komt tussen de (ff niet schrikken) €1500 en €2000 Bengel schreef:Weet niet hoeveel je te besteden hebt. Ja dat wist ik al haha :) daarom zoek ik een andere oplossingen zonder de klauwen te vervangen. want op een xsi en een s16 zitten dezelfde schijven 266 voor en achter 247 volgens mij met dezelfde remklauwen.. dus ik zat zo te denken als de klauwen nog goed zijn, dan kan ik met een brembo performance set + leidingen vervangen klaar zijn. Die geven al zo'n 30 % meer remkracht. dan ben ik voor zo'n 500 euro klaar.
ik zou wel zo'n gt setje van brembo willen maar dat is te duur.. als ik nou een nissan skyline r34 gtr had oke.. :)
Dat wat hierboven staat in natuurlijk allemaal
het makkelijkste wat je kan doen is de remklauwen van een 306 gti of die van 307 hdi kan zoeken beide zullen zo rond de 125 a 150 zitten voor alleen de klauwen en dan de kosten nog van de schijven en de blokken, voor is dan als je naar 283mm gaat dat je dan al genoeg hebt aan de standaard blokken en dus niet de duurdere blokken nodig hebt. (kan natuurlijk wel, maar zolang je niet op het circuit komt is het niet strikt nodig) stap hoger is dan de klauwen van een 406 coupe V6 dat zijn brembo 4pot klauwen en dan met 290 mm schijven dat is wel een stuk duurder want alleen de klauwen kosten hier in nederland al zo 350 tot 400 euro MVG Dennis Orgers
De XSi en de S-16 hbben beide toch 266mm voor? Dat is zat genoeg. Makkelijke upgrade als je dat zou willen is idd de 283 van de 306 GTi.
Ik heb op mijn 205 racer met 306 GTi-6 blok gewoon 266 S-16 remmen met Ferodo DS 2500 blokken; Remt als een idioot hoor! |