Vanochtend vroeg op pad, althans dat dacht ik. Bij het wegrijden een knal en een hoop gesis. Eerste constatering, "lekke band". Ondanks meer dan 20 jaar rijervaring heb ik nog nooit een band hoeven te verwisselen, laat staan s'ochtends om 07:00 uur. Maar eens moet de eerste keer zijn dus ben ik vol goede moet aan de gang, wellicht haal ik de Kwikfit nog om 08:00 uur. Bij het loshalen van het wiel, kwam ik al snel achter de oorzaak. Een gebroken voorveer die door de zijkant van mijn band was gegaan. Dat werd dus een gevalletje ANWB. Die was gelukkig snel ter plekken en de auto is afgesleept naar de garage. Ik laat nu beide voorveren vervangen maar vraag mij af, is dit niet iets wat men een maand geleden bij de APK/aflevering had kunnen zien? Volgens de ANWB-er is dit gewoon pure pech maar aan een veer is toch wel iets te zien dat duidt op slijtage? Is dit trouwens een bekend probleem bij de 306?
Voor mij niet zo interessant meer maar wellicht voor anderen om hiermee rekening te houden. Bij mij gebeurde het voor de deur en gelukkig niet met 120 kmh op de snelweg.
Bedankt weer alvast!
Voor mij niet zo interessant meer maar wellicht voor anderen om hiermee rekening te houden. Bij mij gebeurde het voor de deur en gelukkig niet met 120 kmh op de snelweg.
Bedankt weer alvast!