Ik rijd nu 2 maanden rond met mijn 1.6 automaat (AL4) en ik wil graag wat ervaringen met medegebruikers delen. Het valt mij op dat de(ze) automaat af en toe wat schokkerig reageert, met name bij langzaamgas/optrekken. Kan je vlot van het verkeerslicht vertrekken dan gaat het allemaal lekker soepel, moet je gas inhouden om dat je voorgang niet zo snel is, dan is de bak een beetje zoekende naar z'n schakelmoment. Wat resulteert in een schokkerige overgang. Het valt mij ook op dat af en toe het lampje van de stand (3 of D) waarin de bak staat even uit en direct weer aan gaat.
Op internet lees ik dat het vervangen van olie een hoop goed kan doen maar dat daarbij via de computer e.e.a. gereset moet worden op de bak en dat het ook bij een bepaalde temperatuur moet gebeuren.
Kortom, wie heeft ervaring met deze bak en wat voor adviezen zijn er hierover te geven.
Thanks!
Op internet lees ik dat het vervangen van olie een hoop goed kan doen maar dat daarbij via de computer e.e.a. gereset moet worden op de bak en dat het ook bij een bepaalde temperatuur moet gebeuren.
Kortom, wie heeft ervaring met deze bak en wat voor adviezen zijn er hierover te geven.
Thanks!