Hoi,
Als vers lid, gelijk een vraag.
De nokkenas en de tuimelaars van mijn 1600 blok hebben een flinke tik gehad van één van de kleppen een paar dagen terug. Reparatie daarvan is net zo duur als een relatief nieuw blok en dat heeft zo zijn voordelen na 220.000 km. Het blok heb ik gevonden, nu volgt het in en uitbouwen.
Mijn 306 rijdt op G3 dus begreep ik al dat de injectoren voor het gas (zitten in het inlaatspruitstuk) overgezet moeten worden. (nieuwe blok is alleen benzine).
Voor de rest heb ik geen idee wat ik ga tegenkomen als ik hier aan begin. Heb wel wat sleutelervaring inmiddels maar nog niet met 'moderne' auto's, laat staan op gas.
Is er iemand die zoiets eerder gedaan heeft en wat tips voor me heeft?
Hoe zit je bijvoorbeeld met de stuurbekrachtigingspomp, dynamo etc. Is het handig om dat te laten zitten of is overzetten verstandiger?
Ik sta open voor alle informatie! alvast bedankt!
Matthijs
Als vers lid, gelijk een vraag.
De nokkenas en de tuimelaars van mijn 1600 blok hebben een flinke tik gehad van één van de kleppen een paar dagen terug. Reparatie daarvan is net zo duur als een relatief nieuw blok en dat heeft zo zijn voordelen na 220.000 km. Het blok heb ik gevonden, nu volgt het in en uitbouwen.
Mijn 306 rijdt op G3 dus begreep ik al dat de injectoren voor het gas (zitten in het inlaatspruitstuk) overgezet moeten worden. (nieuwe blok is alleen benzine).
Voor de rest heb ik geen idee wat ik ga tegenkomen als ik hier aan begin. Heb wel wat sleutelervaring inmiddels maar nog niet met 'moderne' auto's, laat staan op gas.
Is er iemand die zoiets eerder gedaan heeft en wat tips voor me heeft?
Hoe zit je bijvoorbeeld met de stuurbekrachtigingspomp, dynamo etc. Is het handig om dat te laten zitten of is overzetten verstandiger?
Ik sta open voor alle informatie! alvast bedankt!
Matthijs