Hallo, mijn handremlampje brand onregelmatig en blijft soms aan!Ik veronderstel dat het schakelaartje stuk is.Weet iemand die zo direct zitten?
Het is een 1.9 diesel van 1999.
Ik denk niet dat het aan de schakelaar ligt (kan natuurlijk wel)
Dit lampje is ook gebonden aan je remvloeistof niveau.
Een tijdje geleden had ik precies hetzelfde, vooral bij accelereren dat het lampje af en toe ging branden.
Na een tijdje zoeken uiteindelijk een lekkende remslang ontdekt bij het linker achterwiel.
Check eerst even je remvloeistof zou ik zeggen, indien deze laag is zou ik eerst zoeken waar hij lekt of waar het wegloopt.
Als dat allemaal in orde is, kan het inderdaad de schakelaar zelf nog zijn
En controleer de bedrading van je remblok slijt indicator goed.
Het kan zijn dat je remblokken te dun zijn,en dat de indicator de rem schijf raakt.In dat geval je remblokken vervangen.Wat ook nog kan,is dat de bedrading doorgesleten is en ''sluiting''/contact maakt met het metaal van de veerpoot,remschijf,velg of carrosserie.In dat geval de bedrading herstellen of verwijderen
mag ik weer even inbreken.
bij mij PH1 en PH2 is er maar 1 lampje voor
handrem aan = rood, vloeistof in de min of versleten schijven/schoenen is dezelfde indicator op de dash.
Bengel schreef:mag ik weer even inbreken.
bij mij PH1 en PH2 is er maar 1 lampje voor
handrem aan = rood, vloeistof in de min of versleten schijven/schoenen is dezelfde indicator op de dash.
ff geheugensteuntje nu je toch oude topics tevoorschijn tovert :P
ik kwam hier op het forum met een soortgelijk probleem met de 1.8xrd
blijft raadselachtig natuurlijk een Franse met elektronica.
wat je eerder beschreef om de remmen eens goed na te kijken ben ik het natuurlijk helemaal eens, een ongeluk zit in een klein hoekje (citaat van Ome Ko)
LOL, geweldig antwoord, je locatie is Nederland dus zover rijden is het niet :P
nu ff weten van felix of er vorderingen zijn met onze "nuttige" bijdragen vanuit NL