Betreft uitval motor op de snelweg
306 1.9 D 1997 391.000 km
Voorgeschiedenis: In oktober koppelingsplaat en DR en spanrollen laten vervangen.
Daarna de afgelopen maand regelmatig koelvloeistof bijgevuld / koelvloeistofsysteem ontlucht (en zo koelvloeistof laten weglopen).
De motor startte vrijdag ochtend jl niet meteen op alle cilinders, na een paar seconden liep hij wel op alle cilinders.
De temperatuurmeter bleef allereerst bij rijden op snelweg op 80 graden staan, waar hij normaal naar de 90 graden gaat.
Gebeurtenis:
Na 20 minuten bij 120 km/ uur rijden is de 306 diesel uitgevallen op snelweg (bij 120 km/uur), (uit laten rollen) herstarten geen effect; lichtjes brandden maar geen startgeluid, daarna ging de deurenvergrendeling 1 minuut er op en er af, daarna nauwelijks nog licht op het dashbord, Acculampje brandde, maar accu leek niet te reageren niet op het omdraaien van de sleutel.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Wat te doen?
Met vriendelijke groet,
Gerard
306 1.9 D 1997 391.000 km
Voorgeschiedenis: In oktober koppelingsplaat en DR en spanrollen laten vervangen.
Daarna de afgelopen maand regelmatig koelvloeistof bijgevuld / koelvloeistofsysteem ontlucht (en zo koelvloeistof laten weglopen).
De motor startte vrijdag ochtend jl niet meteen op alle cilinders, na een paar seconden liep hij wel op alle cilinders.
De temperatuurmeter bleef allereerst bij rijden op snelweg op 80 graden staan, waar hij normaal naar de 90 graden gaat.
Gebeurtenis:
Na 20 minuten bij 120 km/ uur rijden is de 306 diesel uitgevallen op snelweg (bij 120 km/uur), (uit laten rollen) herstarten geen effect; lichtjes brandden maar geen startgeluid, daarna ging de deurenvergrendeling 1 minuut er op en er af, daarna nauwelijks nog licht op het dashbord, Acculampje brandde, maar accu leek niet te reageren niet op het omdraaien van de sleutel.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Wat te doen?
Met vriendelijke groet,
Gerard