goedenavond, mede liefhebbers.
ik ben Dennis/29 jaar jong/getrouwd/ geboren en getogen in Nijkerk.
van huis uit een echte Alfa Romeo liefhebber, hiervan heb ik er dan ook 4 van gereden en totaal aangepast naar mijn smaak (laag en clean).
aangezien ik in april van baan ging wisselen, en een stuk meer kms moest gaan maken, met pijn in mijn hart besloten om mijn fijne 155 te verkopen.
de auto was zo laag dat ik er toch niet eens mijn nieuwe werk mee kon bereiken en ik was er veel te zuinig op :)
toen heb ik gezocht naar een goedkoop bakje en dat werd een clio 1.4 uit 1994, hiermee heb ik dik 12000 km gereden, maar toen kwamen er nogal wat kwaaltjes: dynamo die bijna overleden was/motorsteun die gebroken was.. stotteren smorgens.
ik miste ook een beetje comfort!
gisteren heb ik de clio ingeruild op een peugeot 306 1.4 xr uit 1995.
eigenlijk was ik opzoek naar een 106, maar deze vond ik toch nog erg klein....... de 306 voelt lekker ruimtelijk aan van binnen, en ligt ook lekker op de weg!
kenmerken:
-5 deurs
-215000 km (net ingereden :P), blok loopt echt super!
-groen.
-hier en daar een krasje, maar netjes in de lak verder
-cv maar geen sleutel met afstandsbediening meer, dus binnekort even zo'n universeel setje aansluiten/solderen!
gisteren ben ik eerst begonnen met wat dingen te vervangen:
ruitenwissers/knipperlicht lampjes.
ramen gewassen deze waren echt vies!
verder heeft de auto nog wat dingen die ik aan wil pakken:
-lampjes in de tellerbak vervangen (meer dan de helft werkt niet)
-boxen in de deuren monteren/aansluiten.... toen ik gisteren vrolijk mijn radio aansloot was er geen geluid!
-klokje/temp meter vervangen deze is stuk.
-lampje in het plafond fixen (de unit bungelt nu aan 1 kant los)
-deurpaneel passagierdeur is wat lelijk.
-er hangt een afneembare trekhaak onder, maar de kogel is spoorloos..... dus of een kogel zoeken, of heel dat ding eronderuit halen.
ik ontdekte dat er wielsloten op zitten ,maar kan nergens de dop vinden..... dus even contact opnemen met de handelaar.
ook kwam ik er vandaag achter dat als de boel lekker warm is, de auto een vreemd geluid maak als ik de koppeling intrap tijdens het rijden, dit ook dus even laten nakijken!
als mijn portomonee het toelaat, en ik er zin in heb:
-schroefset
-zwarte 16 inch velgen
-auto overrollen in het legergroen.
-diverse dingen strak maken/fase 3 neus.
-xenon
-sportuitlaat......... enzovoort :P
maar goed dat alles op zijn tijd!
foto's volgen zaterdag als de auto lekker gewassen is (want dat is denk ik al lang geleden).
ik ben Dennis/29 jaar jong/getrouwd/ geboren en getogen in Nijkerk.
van huis uit een echte Alfa Romeo liefhebber, hiervan heb ik er dan ook 4 van gereden en totaal aangepast naar mijn smaak (laag en clean).
aangezien ik in april van baan ging wisselen, en een stuk meer kms moest gaan maken, met pijn in mijn hart besloten om mijn fijne 155 te verkopen.
de auto was zo laag dat ik er toch niet eens mijn nieuwe werk mee kon bereiken en ik was er veel te zuinig op :)
toen heb ik gezocht naar een goedkoop bakje en dat werd een clio 1.4 uit 1994, hiermee heb ik dik 12000 km gereden, maar toen kwamen er nogal wat kwaaltjes: dynamo die bijna overleden was/motorsteun die gebroken was.. stotteren smorgens.
ik miste ook een beetje comfort!
gisteren heb ik de clio ingeruild op een peugeot 306 1.4 xr uit 1995.
eigenlijk was ik opzoek naar een 106, maar deze vond ik toch nog erg klein....... de 306 voelt lekker ruimtelijk aan van binnen, en ligt ook lekker op de weg!
kenmerken:
-5 deurs
-215000 km (net ingereden :P), blok loopt echt super!
-groen.
-hier en daar een krasje, maar netjes in de lak verder
-cv maar geen sleutel met afstandsbediening meer, dus binnekort even zo'n universeel setje aansluiten/solderen!
gisteren ben ik eerst begonnen met wat dingen te vervangen:
ruitenwissers/knipperlicht lampjes.
ramen gewassen deze waren echt vies!
verder heeft de auto nog wat dingen die ik aan wil pakken:
-lampjes in de tellerbak vervangen (meer dan de helft werkt niet)
-boxen in de deuren monteren/aansluiten.... toen ik gisteren vrolijk mijn radio aansloot was er geen geluid!
-klokje/temp meter vervangen deze is stuk.
-lampje in het plafond fixen (de unit bungelt nu aan 1 kant los)
-deurpaneel passagierdeur is wat lelijk.
-er hangt een afneembare trekhaak onder, maar de kogel is spoorloos..... dus of een kogel zoeken, of heel dat ding eronderuit halen.
ik ontdekte dat er wielsloten op zitten ,maar kan nergens de dop vinden..... dus even contact opnemen met de handelaar.
ook kwam ik er vandaag achter dat als de boel lekker warm is, de auto een vreemd geluid maak als ik de koppeling intrap tijdens het rijden, dit ook dus even laten nakijken!
als mijn portomonee het toelaat, en ik er zin in heb:
-schroefset
-zwarte 16 inch velgen
-auto overrollen in het legergroen.
-diverse dingen strak maken/fase 3 neus.
-xenon
-sportuitlaat......... enzovoort :P
maar goed dat alles op zijn tijd!
foto's volgen zaterdag als de auto lekker gewassen is (want dat is denk ik al lang geleden).