Die 10 jaar moet je mee uitkijken, werd de auto regelmatig gebruikt anders kan de riem wel eens uitgedroogd zijn.
Ik kan er een paar die dik over de 120k zaten en klagen (nadat de riem einde oefening gaf) dat er word gezegd
"ja maar het kan ook pas na 10 jaar"
bij twijfel vervangen.
Weet de dealer waar hij onderhouden is wanneer hij vervangen is of hoe vaak die is vervangen ?
Dan zal ik toch maar even zoeken naar n goed koop adresje
lijkt mij een goede even bellen. Bij mij staat de km waarop de D riem vervangen is met verf op de carosserie om de schokdemper geverfd.
Om de 120 d vervangen.
En mocht je uiteindelijk besluiten om de riem te gaan vervangen, neem dan meteen de spanrol(len) en waterpomp ook mee.
Het kost je op het moment iets meer, maar kan je een hoop ellende besparen.
Met name de waterpomp wil nog weleens gaan lekken als de spanning van de riem net iets anders is bij de verse riem.
En de spanrollen horen, in mijn ogen, gewoon met de riem samen vervangen te worden. Deze hebben namelijk het zelfde aantal kilometers afgelegd als de riem en ze hebben zeker niet het eeuwige leven.
Ja als ik het vervang laat ik het in een keer goed doen alleen dan nog iemand vinden de dit kan want ik heb zo 123 geen 600 euro klaar liggen helaas als ik de stand van vervangen weet kan ik namelijk even sparen/geld opzij leggen zodat het bijvoorbeeld in januari gemaakt kan worden