Goedendag 306 liefhebbers,
M'n vriendin heeft een 306 1.4XR uit '94 2-deurs met iets meer dan 300.000 km. (Bij deze auto heb ik het probleem niet.)
Nu hebben we een vervangende gekocht en daar heb ik dit probleem dus mee. Precies dezelfde peugeot, alleen andere kleur, 4 deurs, en wat heel wat minder km's.
Ik zit met het volgende probleem :
Ik start de auto, remlicht doet het niet, klokje doet het niet en acculampje brand niet. Als ik 1 keer gas geef, dan gaat het acculampje branden (zwak). Klokje doet het ineens (en staat op tijd). En als ik dan op de rem trap dan gaat het acculampje feller branden en het klokje zwakker maar nog steeds geen rem-licht totdat ik de rem loslaat. Dan brand acculampje weer zwak en klok weer fel.
Met draaiende motor meet ik 13,70V (constant) over de accu.
OPGELOST:
Zekering 28 defect. Vervangen en probleem is verholpen.
Wat heb ik zelf al gedaan:
Dynamo koolborstels bekeken, lijken goed, en schoongeblazen.
Heb de dynamo met de andere peugeot (13,65V) uitgewisseld.
Massa kabel bij accubak losgehaald en schoongemaakt en geschuurd.
Massa kabel op versnellingsbak is nog goed, bij koppelingspedaal ook.
Trekhaakstekker (schoon) aansluitingen bij achterlicht vervangen.
Tevens meet ik ook geen 12V op een van de draadjes bij achterlicht stekker bij bedienen van de rem.
Heeft er iemand nog een idee ?
Jarno Greveling
M'n vriendin heeft een 306 1.4XR uit '94 2-deurs met iets meer dan 300.000 km. (Bij deze auto heb ik het probleem niet.)
Nu hebben we een vervangende gekocht en daar heb ik dit probleem dus mee. Precies dezelfde peugeot, alleen andere kleur, 4 deurs, en wat heel wat minder km's.
Ik zit met het volgende probleem :
Ik start de auto, remlicht doet het niet, klokje doet het niet en acculampje brand niet. Als ik 1 keer gas geef, dan gaat het acculampje branden (zwak). Klokje doet het ineens (en staat op tijd). En als ik dan op de rem trap dan gaat het acculampje feller branden en het klokje zwakker maar nog steeds geen rem-licht totdat ik de rem loslaat. Dan brand acculampje weer zwak en klok weer fel.
Met draaiende motor meet ik 13,70V (constant) over de accu.
OPGELOST:
Zekering 28 defect. Vervangen en probleem is verholpen.
Wat heb ik zelf al gedaan:
Dynamo koolborstels bekeken, lijken goed, en schoongeblazen.
Heb de dynamo met de andere peugeot (13,65V) uitgewisseld.
Massa kabel bij accubak losgehaald en schoongemaakt en geschuurd.
Massa kabel op versnellingsbak is nog goed, bij koppelingspedaal ook.
Trekhaakstekker (schoon) aansluitingen bij achterlicht vervangen.
Tevens meet ik ook geen 12V op een van de draadjes bij achterlicht stekker bij bedienen van de rem.
Heeft er iemand nog een idee ?
Jarno Greveling