hallo,
ik zit met het volgende probleem. het deurslot van mijn 306 links voor maakte een ratelend geluid bij het sluiten en hij ging ook niet meer op slot. dus een versleten mechanisme.
ik heb op de sloop een ander deurslot gehaald en deze geplaatst.
met moest ik de stekker die in de deur zit vervangen door een 6 polig exemplaar. dit is allemaal perfect gelukt.
even voor de volledigheid, volgens onderstaand schema:
stekker 9 voudig ( oud) stekker 6 voudig (nieuw)
blauw 2 ---------> 3 motor
rood 7 ----------> 5 motor
geel 6 ------------> 1 CPO
wit 3 -----------> 4 slotcontact
groen/geel 4 -----------> 2 massa
als ik de deur nu dicht doe en op slot wil zetten gaat hij een paar keer op slot en weer van slot om vervolgens open te blijven staan.
daarna heb ik de stekker tussen de deur en het chasis maar eens open gehaald en daar wat draden die half of bijna helemaal doorgesleten waren doorgesoldeerd. deze zijn nu allemaal goed en geisoleerd.
vervolgens maar eens de multimeter aan de kabelboom gehangen.
wanneer de deur dicht zit meet ik dat de gele draad (CPO) aan de massa zit. bij deur open is het contact geopend.
de witte draad ( slotcontact ) blijft altijd aan de massa hangen ongeacht of de deur nu open of dicht is.
iemand een idee wat ik hier mee moet doen?
ik zit met het volgende probleem. het deurslot van mijn 306 links voor maakte een ratelend geluid bij het sluiten en hij ging ook niet meer op slot. dus een versleten mechanisme.
ik heb op de sloop een ander deurslot gehaald en deze geplaatst.
met moest ik de stekker die in de deur zit vervangen door een 6 polig exemplaar. dit is allemaal perfect gelukt.
even voor de volledigheid, volgens onderstaand schema:
stekker 9 voudig ( oud) stekker 6 voudig (nieuw)
blauw 2 ---------> 3 motor
rood 7 ----------> 5 motor
geel 6 ------------> 1 CPO
wit 3 -----------> 4 slotcontact
groen/geel 4 -----------> 2 massa
als ik de deur nu dicht doe en op slot wil zetten gaat hij een paar keer op slot en weer van slot om vervolgens open te blijven staan.
daarna heb ik de stekker tussen de deur en het chasis maar eens open gehaald en daar wat draden die half of bijna helemaal doorgesleten waren doorgesoldeerd. deze zijn nu allemaal goed en geisoleerd.
vervolgens maar eens de multimeter aan de kabelboom gehangen.
wanneer de deur dicht zit meet ik dat de gele draad (CPO) aan de massa zit. bij deur open is het contact geopend.
de witte draad ( slotcontact ) blijft altijd aan de massa hangen ongeacht of de deur nu open of dicht is.
iemand een idee wat ik hier mee moet doen?