hey,
Ik heb zojuist de remschoenen achter vervangen. Ook de remcilinders zijn vernieuwd en de vloeistof ontlucht. Volgens de haynes stellen de schoenen zich op de trommel door herhaaldelijk de rem in te trappen. Nu werkt dit op zich wel met de motor uit, dan is de rem(pedaal) knoepiehard maar zodra ik wat gas geef is alle druk weer foetsie.
Ik verbaas me er een beetje over dat de auto totaal niet remde. Ik zou verwachten dat de schijven aan de voorkant alleen wel voldoende remkracht/veiligheid zouden bieden (schijven en blokken zijn 30.000 km terug vervangen). Maar zo kan ik de weg niet op.
Op wat weg springende borgplaatjes en verkeerd geleverde schoenen ging het allemaal wel ok. Ik heb dat vorkje helemaal terug gedraaid (leek me wel een goed idee) en verder gewoon alles er weer in gekwakt. Handrem is ook bagger, maar dat vond ik een probleem voor later.
Moet ik nog ietst stellen/veranderen of wat meer geduld hebben?
Wie biedt een interessante helpende gedachte....
Ik heb zojuist de remschoenen achter vervangen. Ook de remcilinders zijn vernieuwd en de vloeistof ontlucht. Volgens de haynes stellen de schoenen zich op de trommel door herhaaldelijk de rem in te trappen. Nu werkt dit op zich wel met de motor uit, dan is de rem(pedaal) knoepiehard maar zodra ik wat gas geef is alle druk weer foetsie.
Ik verbaas me er een beetje over dat de auto totaal niet remde. Ik zou verwachten dat de schijven aan de voorkant alleen wel voldoende remkracht/veiligheid zouden bieden (schijven en blokken zijn 30.000 km terug vervangen). Maar zo kan ik de weg niet op.
Op wat weg springende borgplaatjes en verkeerd geleverde schoenen ging het allemaal wel ok. Ik heb dat vorkje helemaal terug gedraaid (leek me wel een goed idee) en verder gewoon alles er weer in gekwakt. Handrem is ook bagger, maar dat vond ik een probleem voor later.
Moet ik nog ietst stellen/veranderen of wat meer geduld hebben?
Wie biedt een interessante helpende gedachte....