Ik zal mij eens voorstellen aangezien ik hier al een tijdje aanwezig ben ;).
Chris, ook wel beter bekend als Drake.
De meeste zullen mij kennen van de AX First welke compleet is omgebouwd inc Saxo 16v blok:
Hij was vorig jaar in de autoweek te zien, het betreffende artikel is hier te lezen:
https://www.wijfjes.demon.nl/Autoweek_AX.pdf
Een stukje 0-180
en een testrondje op de ring
maar het gaat natuurlijk om de nieuwe 306 ;):
Peugeot 306 xs phase 3 1.6 8v uit 2001 met G3 en slechts 173k gelopen.
Ik heb er een beetje geluk mee gehad gezien een dergelijke auto (phase 3 xs op g3) amper te vinden is en vaak in slechte staat. Uiteindelijk een stuk of 6-8 exemplaren bekeken maar ik kwam elke keer alleen maar een wrak tegen.
Deze stond net 10 min op marktplaats en de dag erna wezen kijken, de auto had wat kleine puntjes maar niets ernstig. Het grote minpunt was wel dat de lpg installatie niet werkte wat bij aankomst gemeld werd. De eigenaar beloofde echter dit op te lossen mits ik over wou gaan tot de koop. Proefritje gemaakt en de auto beviel prima, met wat onderhandelen kwam ik overeen met een nette prijs.
2 weken later kon ik de auto ophalen, de ecu van de gas installatie was vervangen gezien er water in was gelopen (ik kreeg de oude ecu mee die inderdaad vol met water nog zat :P ). Was nog een leuke rekening van 480 euro op de kosten van de oude eigenaar.
Wat meer over de auto zelf:
De buitenkant is nog zeer netjes zoals op de foto's is te zien maar dat is meer omdat de auto 4 jaar geleden vanwege vandalisme overgespoten is (in 1 koplamp is de kras van een flink mes nog zichtbaar).
Gelukkig is het gewoon de orginele kleur (Astor grey) wat vrij zeldzaam is en erg apart, in de zon is het een soort zilver antractiet, met schaduw donkergrijs en in kunstlicht komt de echte kleur naar boven wat een soort paars aubergine is.
Kwa historie is de auto apart, het is eerst een leasewagen geweest en is in die tijd door de eigenaar zeer goed onderhouden, er zit ook een flink pak bonnen bij de auto e.d. De vorige eigenaar was echter niet echt zuinig op de auto en dat was vooral te zien aan het interieur, ik heb veel kleine zaken moeten repareren maar uiteindelijk ziet alles er weer uitstekend uit.
Het is een xs (sport) maar hij mist b.v het sportonderstel van de 1.8/2.0 16v, hij heeft daarintegen wel de 'grote' 266mm voorremmen. De motor is net zo apart, een 8v maar infeite is het een 16v met een 8v kop (Injectiesysteem, oliefiltersysteem, thermostaat huis, en nog wat zaken zijn van de TU5JP4, de kop heeft b.v ook rollagers bij de nokkenas wat een normale 8v niet heeft), de lpg ecu die er nu opzit is b.v van een 206 16v :+. Ik zou praktisch gezien er een 16v in kunnen plaatsen maar van 100-110 pk is niet echt enorm merkbaar plus de 8v voldoet prima (en klinkt erg leuk).
Het lpg systeem is een AG SGI wat voor een 306 redelijk zeldzaam (vaak de slechte DGI), seqentieel systeem met losse injectors en nog steeds gemaakt word (onderdelen zijn makkelijk te vinden). Leuk is dat je totaal niet merkt dat het ding op gas rijd, vermogenverlies is volgends de techsheet 1% en ik denk dat het wel aardig klopt (ik heb wat zitten testen maar kan geen verschil in vermogen kwa lpg/benzine merken) Voor de lol ga ik het ding wel een keer op een testbank zetten.
Het is een daily dus er zal niet teveel aan gebeuren, het ding moet wel een stukje omlaag gezien dit geen gezicht is (een volledig 1.8 16v onderstel zal eronder komen, al is dat puur een paar veertjes, torsiestaven achter en 2x een stabi stang).
Even wat algemen specs:
gewicht: 1085 kg
vermogen: 100pk
0-100: 10.3 sec
topsnelheid: 185 km/h
Afgezien van leer alle opties (airco, regensensor, luxe audio pakket al is dat nog steeds vrij matig).
En wat plaatjes om het af te maken:
Verschil in kleur is goed zichtbaar met wisselend licht, stiekem is het geen grijs.
Dit is overigens niet de 1e 306, ik heb hiervoor al een ph3 1.8 16v xs en een ph2 2.0 16v xsi gehad.
Chris, ook wel beter bekend als Drake.
De meeste zullen mij kennen van de AX First welke compleet is omgebouwd inc Saxo 16v blok:
Hij was vorig jaar in de autoweek te zien, het betreffende artikel is hier te lezen:
https://www.wijfjes.demon.nl/Autoweek_AX.pdf
Een stukje 0-180
en een testrondje op de ring
maar het gaat natuurlijk om de nieuwe 306 ;):
Peugeot 306 xs phase 3 1.6 8v uit 2001 met G3 en slechts 173k gelopen.
Ik heb er een beetje geluk mee gehad gezien een dergelijke auto (phase 3 xs op g3) amper te vinden is en vaak in slechte staat. Uiteindelijk een stuk of 6-8 exemplaren bekeken maar ik kwam elke keer alleen maar een wrak tegen.
Deze stond net 10 min op marktplaats en de dag erna wezen kijken, de auto had wat kleine puntjes maar niets ernstig. Het grote minpunt was wel dat de lpg installatie niet werkte wat bij aankomst gemeld werd. De eigenaar beloofde echter dit op te lossen mits ik over wou gaan tot de koop. Proefritje gemaakt en de auto beviel prima, met wat onderhandelen kwam ik overeen met een nette prijs.
2 weken later kon ik de auto ophalen, de ecu van de gas installatie was vervangen gezien er water in was gelopen (ik kreeg de oude ecu mee die inderdaad vol met water nog zat :P ). Was nog een leuke rekening van 480 euro op de kosten van de oude eigenaar.
Wat meer over de auto zelf:
De buitenkant is nog zeer netjes zoals op de foto's is te zien maar dat is meer omdat de auto 4 jaar geleden vanwege vandalisme overgespoten is (in 1 koplamp is de kras van een flink mes nog zichtbaar).
Gelukkig is het gewoon de orginele kleur (Astor grey) wat vrij zeldzaam is en erg apart, in de zon is het een soort zilver antractiet, met schaduw donkergrijs en in kunstlicht komt de echte kleur naar boven wat een soort paars aubergine is.
Kwa historie is de auto apart, het is eerst een leasewagen geweest en is in die tijd door de eigenaar zeer goed onderhouden, er zit ook een flink pak bonnen bij de auto e.d. De vorige eigenaar was echter niet echt zuinig op de auto en dat was vooral te zien aan het interieur, ik heb veel kleine zaken moeten repareren maar uiteindelijk ziet alles er weer uitstekend uit.
Het is een xs (sport) maar hij mist b.v het sportonderstel van de 1.8/2.0 16v, hij heeft daarintegen wel de 'grote' 266mm voorremmen. De motor is net zo apart, een 8v maar infeite is het een 16v met een 8v kop (Injectiesysteem, oliefiltersysteem, thermostaat huis, en nog wat zaken zijn van de TU5JP4, de kop heeft b.v ook rollagers bij de nokkenas wat een normale 8v niet heeft), de lpg ecu die er nu opzit is b.v van een 206 16v :+. Ik zou praktisch gezien er een 16v in kunnen plaatsen maar van 100-110 pk is niet echt enorm merkbaar plus de 8v voldoet prima (en klinkt erg leuk).
Het lpg systeem is een AG SGI wat voor een 306 redelijk zeldzaam (vaak de slechte DGI), seqentieel systeem met losse injectors en nog steeds gemaakt word (onderdelen zijn makkelijk te vinden). Leuk is dat je totaal niet merkt dat het ding op gas rijd, vermogenverlies is volgends de techsheet 1% en ik denk dat het wel aardig klopt (ik heb wat zitten testen maar kan geen verschil in vermogen kwa lpg/benzine merken) Voor de lol ga ik het ding wel een keer op een testbank zetten.
Het is een daily dus er zal niet teveel aan gebeuren, het ding moet wel een stukje omlaag gezien dit geen gezicht is (een volledig 1.8 16v onderstel zal eronder komen, al is dat puur een paar veertjes, torsiestaven achter en 2x een stabi stang).
Even wat algemen specs:
gewicht: 1085 kg
vermogen: 100pk
0-100: 10.3 sec
topsnelheid: 185 km/h
Afgezien van leer alle opties (airco, regensensor, luxe audio pakket al is dat nog steeds vrij matig).
En wat plaatjes om het af te maken:
Verschil in kleur is goed zichtbaar met wisselend licht, stiekem is het geen grijs.
Dit is overigens niet de 1e 306, ik heb hiervoor al een ph3 1.8 16v xs en een ph2 2.0 16v xsi gehad.