Hey
Ik heb een naar probleem sinds een paar dagen geleden met mijn 306 2.0XSI uit 98
De motor slaat niet meer aan nadat ik hem savonds heb neergezet en de volgende dag probeerde te starten. Motor draait wel rond
De pomp draait niet meer rond. Ondertussen hebben we hier al wat dingen geprobeerd.
Relais achter bij de ECu vervangen voor een andere, ik vroeg mij alleen wel af of deze alleen de brandstofpomp regelt of ook de ontsteking.
De botsschakelaar vervangen voor een andere.
Pomp via draden aangesloten rechtstreeks op de accu, benzine komt wel bij de injectoren maar slaat niet aan.
Lijkt erop of de ontsteking uitgeschakeld is...en ook de brandstofpomp
Alle zekeringen bekeken
Kan het een startonderbreker zijn? er zit GEEN numerieke startonderbreker op. (bouwjaar 98)
En nog iets:
het knopje van de sleutel was overleden voor de CV. ook het rubbertje waar je normaal op drukt is weg. ofwel je kijkt in een gat op de sleutel direct tegen de print aan. Hierop zie je een vierkant blokje met contactpuntjes.(waarop ooit dus een drukkertje gezeten heeft) Had op de sloop een andere sleutel gevonden en wilde de behuizing omwislelen maar kwam er toen achter dat dat blokje overgesoldeerd zou moeten worden..
dit kon ik niet zelf, dus heb beide printjes binnen laten liggen en zou die de volgende dag naar iemand toe brengen die micro elektronica kan solderen.
Ofwel volgende ochtend moest ik naar m'n werk en ging dus met een lege sleutel (zonder batt of print) naar de auto..
cv ging keurig open (met sleutel in de deur) in contact ook alles goed, alle lampjes keurig aan.. maar niet starten.. (wel de startmotor deed het en alles, maar niet aanslaan) Toen dacht ik ineens shit.. er zit zeker een zender in die sleutel,, dus ik weer na binnen sleutel weer in elkaar gezet. maar doet nog steeds niks.. wel als ik met een paperclip de contactpuntjes op de sleutel bedien, gaan de deuren nog open en dicht op afstand maar starten ho maar...
iemand een idee wat hier nu mis is????
pls helppp
gr Diederik
Ik heb een naar probleem sinds een paar dagen geleden met mijn 306 2.0XSI uit 98
De motor slaat niet meer aan nadat ik hem savonds heb neergezet en de volgende dag probeerde te starten. Motor draait wel rond
De pomp draait niet meer rond. Ondertussen hebben we hier al wat dingen geprobeerd.
Relais achter bij de ECu vervangen voor een andere, ik vroeg mij alleen wel af of deze alleen de brandstofpomp regelt of ook de ontsteking.
De botsschakelaar vervangen voor een andere.
Pomp via draden aangesloten rechtstreeks op de accu, benzine komt wel bij de injectoren maar slaat niet aan.
Lijkt erop of de ontsteking uitgeschakeld is...en ook de brandstofpomp
Alle zekeringen bekeken
Kan het een startonderbreker zijn? er zit GEEN numerieke startonderbreker op. (bouwjaar 98)
En nog iets:
het knopje van de sleutel was overleden voor de CV. ook het rubbertje waar je normaal op drukt is weg. ofwel je kijkt in een gat op de sleutel direct tegen de print aan. Hierop zie je een vierkant blokje met contactpuntjes.(waarop ooit dus een drukkertje gezeten heeft) Had op de sloop een andere sleutel gevonden en wilde de behuizing omwislelen maar kwam er toen achter dat dat blokje overgesoldeerd zou moeten worden..
dit kon ik niet zelf, dus heb beide printjes binnen laten liggen en zou die de volgende dag naar iemand toe brengen die micro elektronica kan solderen.
Ofwel volgende ochtend moest ik naar m'n werk en ging dus met een lege sleutel (zonder batt of print) naar de auto..
cv ging keurig open (met sleutel in de deur) in contact ook alles goed, alle lampjes keurig aan.. maar niet starten.. (wel de startmotor deed het en alles, maar niet aanslaan) Toen dacht ik ineens shit.. er zit zeker een zender in die sleutel,, dus ik weer na binnen sleutel weer in elkaar gezet. maar doet nog steeds niks.. wel als ik met een paperclip de contactpuntjes op de sleutel bedien, gaan de deuren nog open en dicht op afstand maar starten ho maar...
iemand een idee wat hier nu mis is????
pls helppp
gr Diederik