Kreeg gister een PB met een vraag, deze heb ik doorgestuurd naar Muschkie omdat ik daar de ballen verstand van heb.
Toch met dat PB verkeer kunnen ook jullie je voordeel mee doen.
Dus hier geplaatst.
Zit je zelf met een vraag over wat dan ook.
Stel die op het forum, 5000+ leden weten meer dan 1.
Toch met dat PB verkeer kunnen ook jullie je voordeel mee doen.
Dus hier geplaatst.
will schreef:hey man
weet jij of er een topic is die gaat over motor olie die uit het blok geperst word?
bij mij komt de olie via de pijlstok en de vuldop op het kleppendeksel er uit zetten
echt 1 grote klerenbende.....en het stinkt er over
en ik heb het dus niet over een klein beetje maar over meer dan 1,5 liter op een stukje van 9km rijden
ik hoor het wel ff van je
Gr.Will
Muschkie schreef:Heren,
Ik denk dat er een groot probleem met de carterdruk is. Dit kan 2 oorzaken hebben;
- In het gunstigste geval; zijn er door de kou en het rijden van korte stukjes wat oliekanalen verstopt geraakt. Dit is op te lossen door 2 flesjes motorflush bij de olie te kieperen en er voorzichtig een half uur tot 3 kwartier mee te gaan rijden. Op die maniet kan het zijn dat het oliekanaal of slang weer opengaat. Het kan ook zijn dat er een olieslang bevroroen is. Die zal vervangen moeten worden.
- In het tweede en ergste geval zijn de zuigerveren versleten of de oliepomp is kaduuk. Revisie is dan de enige goede (maar ook dure) optie.
Ik weet niet om welk type motor het gaat, maar in sommige gevallen kan het prima uit om een ruilmotor te halen. Laat door een garage een compressie-/lek- en oliedruktest uitvoeren. Op die manier krijg je een goede indruk van de staat waarin de motor verkeerd.
Over welke motor hebben we het, en wat is de kilometerstand ervan?
Groet,
Ferdinand
will schreef:carter ontluchting bevroren
was bij de garage dus ook zo op gelost
dank voor de reactie man
Zit je zelf met een vraag over wat dan ook.
Stel die op het forum, 5000+ leden weten meer dan 1.